آرشیو یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۹۵۸
سیاسی
۳

بدون تیتر

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از برگزاری جلسه کارشناسی بین مسوولان سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز 22 اردیبهشت خبر داد. بهروز کمال وندی، درباره سفر روزهای اخیر بازرسان آژانس انرژی اتمی به ایران گفت: در جریان این سفر موضوعات مرور شد و بازرسان از معدن ساغند و کارخانه اردکان بازدید کردند و در مجموع نظر ما این است که ایران و آژانس هم اکنون در مسیر مورد نظر در حال حرکت هستند. وی همچنین از راضی بودن بازرسان آژانس از بازدیدهای اخیرشان خبر داد. (ایلنا)

سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد سه دستاورد جدید صنعت هسته یی امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری رونمایی می شود. (ایرنا)

حمید بعیدی نژاد گفت: اعضای معاهده منع گسترش سلاح های هسته یی (ان. پی. تی) بعد از دو هفته مذاکره در جریان سومین اجلاس مقدماتی اعضای معاهده در نیویورک نتوانستند در خصوص توصیه های محتوایی به کنفرانس اصلی معاهده در سال 2015 به توافق برسند و در نتیجه این اجلاس بدون نتیجه محتوایی ملموس درباره اجرای معاهده پایان یافت. وی افزود: دلیل عمده ناموفق بودن اجلاس، وجود اختلافات اساسی میان اعضای معاهده در خصوص بخش مهمی از مباحث کلیدی معاهده به ویژه نسبت به بحث خلع سلاح هسته یی بود. (ایسنا)

سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین دیروز در حاشیه بیست و سومین مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سپاه در جایی که هر کدام از دولت ها اشتباهاتی داشتند صمیمانه و در یک فضای دوستانه به آنها به حکم وظیفه تذکر داده است. وی ابراز داشت: سپاه برای همیشه حامی همه دولت ها بوده است و به آنها برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمک می کند. (فارس)