آرشیو چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۲۶
سیاست
۳

پیامک: 30004699

الو شرق 88640260

بی عدالتی جنسیتی در دانشگاه امیرکبیر: سال هاست که ما خانم ها برای ورزش به استخر شهید افشاری دانشگاه امیرکبیر در خیابان دامن افشار می رویم اما مدیریت این استخر که موقوفه دکتر محمود افشار و استفاده کننده از بودجه دولتی است، به تازگی تصمیم گرفته روزهای مختص به شنای خانم ها را از سه روز در هفته به تنها یک روز در هفته (روزهای دوشنبه) کاهش دهد. این رویه اصلامطابق با عدالت جنسیتی که دولت و وزارت علوم در پیش گرفته، نیست و از مسوولان محترم دانشگاه می خواهیم که برنامه های این استخر را به روال سابق بازگردانند.

یکی از دانشجویان و فارغ التحصیلان خانم دانشگاه امیرکبیر

سخنی با وزیر آموزش وپرورش: همه ادارات و سازمان ها برای مقابله با نرخ زیاد تورم و برای افزایش توان اقتصادی کارمندان خود، حقوق و اضافه کاری را افزایش داده اند. در چنین حال وروزی، وزیر محترم آموزش وپرورش چندی پیش گفت برای صرفه جویی در هزینه های آموزش وپرورش، حقوق حق التدریس ها 10درصد کاهش پیدا می کند. بعد که صدای اعتراض معلمان درآمد حرف قبلی اش را تکذیب کرد و گفت من هیچ وقت چنین حرفی نزده ام بعد هم مدعی شد اگر پرداختی ها را کم کنیم، از صرفه جویی این پرداختی ها می توانیم به کیفیت بخشی آموزش وپرورش کمک کنیم، بنابراین میزان ساعت حق التدریس فرهنگیان 10 درصد کاهش پیدا خواهد کرد و نرخ حق التدریس و حقوق و مسایل دیگر کاهشی نخواهد داشت. چه کسی گفته هزینه کیفیت بخشی آموزش وپرورش باید از جیب معلمان پرداخت شود؟ مگر هزینه کیفیت بخشی بیمارستان ها از حقوق پزشکان و پرستاران پرداخت می شود؟

خواب ناخوش: آقای شهردار! دیدن کارتن خواب ها، برازنده پایتخت هست؟ صبح ها که به ایستگاه اتوبوس شرکت واحد مراجعه می کنم، عده ای از بی خانمان ها و کارتن خواب ها را مشاهده می کنم که روی نیمکت ایستگاه های اتوبوس خوابیده اند. آقای شهردار! دیدن اینگونه صحنه های دل آزار، چهره پایتخت را زشت کرده است. لطفا برای اسکان دادن به چنین افرادی، طرح های ضربتی به اجرا بگذارید.

علی اکبر فرقانی

از دولت محترم انتظار می رود رویه شرکت های بیمه خودرو که دو،سه سالی است برخلاف گذشته دوبار در سال حق بیمه خودروها را محاسبه و دریافت می کنند برای همیشه اصلاح کند.

متاسفانه در استان گیلان به صورت گسترده قاچاق سوخت صورت می گیرد. لطفا به این امر توجه کنید