آرشیو یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۹۷۸
جامعه
۱۳

رییس دانشگاه علامه خبر داد:بررسی مجدد پرونده دانشجویان بورسیه دکترا بدون آزمون

براساس آمار ارائه شده از سوی مسوولان فعلی وزارت علوم بیشترین دانشجویان بورسیه غیرقانونی در دولت نهم و دهم که دارای شرایط آیین نامه یی ادامه تحصیل نبودند در دانشگاه علامه جذب شده اند. در همین زمینه رییس دانشگاه علامه طباطبایی از بررسی مجدد پرونده دانشجویان بورسیه دکترا که در دولت گذشته به این دانشگاه معرفی شدند خبر داد و گفت: متاسفانه بسیاری از این افراد حداقل معدل لازم برای بورسیه را نداشتند. به گفته حسین سلیمی فهرست و آماری که سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به دانشگاه اعلام کرده 270 نفر است.

سلیمی با تاکید بر اینکه تا زمانی که وزارت علوم آنها را غیرقانونی اعلام نکرده دانشجوی دانشگاه علامه هستند، ادامه داد: از آنجایی که شماری از این افراد با هر شرایطی از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم وقت به دانشگاه علامه اعلام شده اند، تنها مرجعی که می تواند پرونده آنها را لغو کند نیز سازمان امور دانشجویان است.

سلیمی افزود: در بررسی هایی که همکاران ما انجام داده اند متاسفانه بسیاری از این افراد حداقل معدل لازم برای بورسیه را نداشتند و طی یک بررسی مجدد، آمار پرونده ها را به وزارت علوم اعلام خواهیم کرد. رییس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه نباید همه را با یک چوب برانیم، گفت: لازم به ذکر است که بسیاری از این افراد نیز جزو دانشجویان با صلاحیت و خوب هستند. وی با اشاره به اینکه هیچ یک از این افراد تاکنون عضو هیات علمی دانشگاه نشدند، اظهار کرد: دانشجوی بورسیه نمی تواند عضو هیات علمی شود اما برخی از این افراد در دانشگاه علامه جایابی شده اند. اما دانشجویان باید توجه داشته باشند که جایابی چه در دانشگاه علامه و چه در هر دانشگاه دیگری و مشخص شدن وضعیت نهایی عضویت یا عدم عضویت آنها منوط به یک بررسی علمی نهایی است.