اشاراتی درباره نمایشگاه آکو سالمی در گالری «شش»
دیوار انتهای رویاست
کاسپار داوید فریدریش، نقاش رمانتیک قرن 19 آلمان، به مناظرش مشهور است. اما فریدریش مجموعه نقاشی هایی دارد که انگیزه چنین نوشتاری را فراهم آورده اند: مناظری از طبیعت به همراه انسان، سوژه ای که پشت به بیننده و البته پشت به نقاش و رو به سوی گستره بیکران طبیعت ایستاده است. مهم تر اینکه چنین مضامینی در نقاشی فریدریش با دیدن عکس های آکو سالمی باز از نو به ذهن متبادر می شوند. به این ترتیب، این نوشتار عکس های آکو سالمی را در قرن بیست ویکم به آثار فریدریش در قرن 19 پیوند می زند. مفهوم محوری این نوشتار، مفهوم «امر والا» است؛ یکی از مهم ترین مفاهیم کانت در نقد قوه حکم که توسط خود فیلسوف در ارتباط با آثار
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.