آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۰۱۷
سیاسی
۳

برخورد نکردن با مسوول متخلف به نظام آسیب می زند

عضو کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس با تاکید براینکه عدم برخورد با مسوولان متخلف به نظام آسیب می زند، گفت: هیچ توجیه منطقی درحمایت از مسوول متخلف وجود ندارد.

محمدعلی اسفنانی درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره رسیدگی به اتهام مسوولی که از بیت المال به درستی استفاده نکرده است، گفت: متاسفانه آنچه که درحال حاضرعرف جامعه است این است که یک مدیر در زمان مسوولیت خود نه تنها گاهی تخلف می کند، بلکه حتی در مقابل جرم و اتهام خود پاسخگو هم نیست، حتی در شرایطی با حمایت از مسوول متخلف امرتعقیب و پیگیری بسیارمشکل می شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر وچادگان درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سوی دیگرزمانی که مسوول مورد نظر از مسوولیت و پست خود کنار می رود همه تخلفات فراموش می شود و پیگیری صورت نمی گیرد، همچنین نه تنها مسوول خاطی نسبت به جرم خود پاسخگو نیست بلکه با ارتقای سمت تشویق هم می شود، بنابراین این موضوع خلاف عدالت، منطق حقوقی، شرع و فرموده های ائمه اطهار است. وی افزود: اگر این تفکر وجود داشته باشد که برخورد با مسوول متخلف در حال خدمت به مصلحت نظام نیست، آثار سوئی درجامعه به وجود می آید که قابل جبران نیست.