آرشیو پنج‌شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۰۱۷
جهان
۶

لغو پرواز ها به تل آویو واکنش ها در سرزمین اشغالی

در پی ادامه درگیری ها، اداره هوانوردی فدرال امریکا (FAA) در اقدامی کم سابقه با توجه به نگرانی های امنیتی موجود، پروازهای خطوط هوایی امریکایی به فرودگاه بین المللی بن گوریون در تل آویو را دست کم برای؟ ساعت متوقف کرده است. این تصمیم پس از آن گرفته شد که یکی از راکت های شلیک شده از غزه در مجاورت فرودگاه (در فاصله شش مایلی) منفجر شد و دو تن را مجروح کرد. ایر کانادا و بسیاری از خطوط اصلی هواپیمایی اروپا، از جمله لوفتانزا (آلمان)، ایرفرانس، کی ال ام (هلند)، ایر ساس (نروژ) و ترکیش ایرلاینز نیز اعلام کرده اند که تصمیم به لغو پروازها به فرودگاه تل آویو گرفته اند. با توجه به حادثه یی که هفته گذشته برای هواپیمای مسافربری مالزی رخ داد، حالاحساسیت ها نسبت به امنیت پرواز بیش از پیش هم شده است.

خودزنی 15سرباز اسراییلی

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 15 سرباز صهیونیستی برای اینکه به جنگ غزه نروند اقدام به تیراندازی به خود کرده اند.

صدها اسراییلی در حمایت از غزه تظاهرات کردند

صدها تن از اسراییلی ها از جمله هنرمندان اسراییلی در اعتراض به ادامه خشونت ها در نوار غزه در میدان رابین یکی از مشهورترین میدان های تل آویو دست به تظاهرات زدند. به گزارش ایسنا، تظاهرات کنندگان اسراییلی با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود «هنرمندان مخالف جنگ هستند» پایان دادن به جنگ و کشتار مردم فلسطین را خواستار شدند.