آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۲
اقتصاد
۵

خبر

اختصاص 10میلیارددلار از صندوق توسعه به کشاورزی

ایسنا: عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص اعتبار 10میلیارددلاری از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نرخ 22درصدی سود تسهیلات کشاورزی برای بخش کشاورزی بسیار خطرناک است، رییس جمهور دستور تجدیدنظر داده است.

طی سال های 2009 تا 2013 صادرات نفت ایران به هند نصف شد

فارس: منابع هندی اعلام کردند صادرات نفت ایران به هند از 21/20 میلیون تن در سال 2009 به 11میلیون تن در سال 2013 رسیده است. به گزارش بیزینس استاندارد، هند وابستگی خود به نفت ایران را به کمتر از شش درصد رسانده و واردات خود از کشورهایی نظیر کلمبیا و مکزیک را افزایش داده است. به گفته مقامات رسمی، دهلی نو در سال مالی منتهی به 31 مارس 2014 بالغ بر 11میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده که 13/14 میلیون تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. واردات نفت هند از ایران بیش از 5/81 درصد از نیازهای نفت وارداتی هند را در سال 14-2013 تامین کرده است که نسبت به سال پیش از آن 7/11 درصد کمتر است.

ماجرای قاچاق گازوییل در نیروگاه ها

مهر: مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با تشریح دو مورد قاچاق گازوییل از نیروگاه های منطقه تهران در سال جاری، اعلام کرد: متخلفان این دو پرونده قاچاق سوخت، شناسایی و دستگیر شده اند. سیدزمان حسینی با تایید دو مورد قاچاق فرآورده های نفتی، به ویژه گازوییل در نیروگاه های حوزه استحفاضی شرکت برق منطقه ای تهران، گفت: با پیگیری های انجام شده افراد متخلف شناسایی و دستگیر شدند. این انحراف فرآورده های نفتی در حالی در دو نیروگاه برق تهران رسما توسط مسوولان وزارت نیرو تایید می شود که پیش از این مهدی ایوبی، معاون سابق امور پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز از خروج خارج از شبکه سوخت تحویلی برخی نیروگاه های کشور خبر داده و گفته است: گاهی سوخت موردنیاز نیروگاه ها با هماهنگی راننده نفتکش با برخی کارگران نیروگاه ها در مکان دیگری تخلیه و قاچاق می شود.