آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۲
اقتصاد
۵

گذر

بررسی ایجاد صندوق پس انداز مسکن روستایی در وزارت راه

شرق: وزیر راه وشهرسازی از اعضای جلسه شورای هماهنگی مسکن این وزارتخانه درخواست کرد تا راهکارهای ایجاد صندوق پس انداز مسکن روستایی را مورد بحث و بررسی قرار دهند. به گزارش وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی دیروز، 31 تیر93، در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مسکن این وزارتخانه به لزوم ایجاد نوعی صندوق پس انداز مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به چشم انداز اعطای تسهیلات از سوی بانک ها باید به ایجاد چنین صندوق هایی فکر کرد. در ادامه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر باکسری 600 هزار واحدی مسکن روستایی مواجه هستیم.

شرکت نفت گزارش دیوان محاسبات را رد کرد

تسنیم: شرکت ملی نفت ایران گزارش دیوان محاسبات کشور مبنی بر عدم وصول 4/1میلیارددلار نفت خام فروخته شده به یک شرکت اماراتی را رد کرد. محسن قمصری؛ مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به سوال «آیا فروش نفت به شرکت اماراتی و عدم دریافت پول حاصل از آن را تایید می کنید؟» گفت: «امارات خریدار نفت ایران نیست.» وی درباره مشابه بودن رقم چهارمیلیارددلار بدهی شرکت نفتی اماراتی که از سوی دیوان محاسبات کشور اعلام شده است با رقم طلب ایران از شرکت های نفتی توضیح داد: طلب نفتی چهارمیلیارددلاری ایران مربوط به بدهی پالایشگران اروپایی است که پرداخت آن مشروط به پیشرفت مذاکرات ژنو است. علاوه بر شرکت ملی نفت، علی طیب نیا؛ وزیر اقتصاد و امور دارایی نیز برداشت از صندوق توسعه ملی را رد کرده است. جعفر قادری؛ رییس کمیته اقتصادی مجلس اعلام کرد: طبق گزارش دیوان محاسبات کشور، شرکت نیکو معادل 4/1میلیارددلار نفت خام به یک شرکت اماراتی فروخته اما تاکنون پول آن را وصول نکرده است.

افزایش بدهی خارجی ترکیه به 130میلیارددلار

تسنیم: پایگاه خبری حریت دیلی نیوز با اشاره به اینکه اقتصاد ترکیه در مقابل شوک های خارجی، از شکنندگی بالایی برخوردار است، نوشت: میزان بدهی های خارجی آنکارا در طول یک سال به رقم بی سابقه 130/6 میلیارددلار رسیده است.