آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۲
جهان
۱۵

بریده اخبار

ترکیه: پلیس ترکیه در ادامه عملیات گسترده ای که از سه شنبه در 25شهر این کشور با مرکزیت استانبول و آنکارا شروع کرده، بیش از صدنفر از پلیس های متهم به همکاری با «گروه گولن» را دستگیر کرد. (رویترز)

اوکراین: یک نهاد مسوول امنیت رسانه مستقر در لندن در گزارش اخیر خود آورده است اوکراین در شش ماهه نخست سال جاری میلادی خطرناک ترین کشور برای خبرنگاران بوده است. دولت آمریکا معتقد است جدایی طلبان روسیه در شرق اوکراین احتمالاهواپیمای خطوط هوایی مالزی را با 298سرنشین اشتباهی هدف قرار دادند. مالزی اعلام کرد جعبه های سیاه هواپیمای بویینگ777 خطوط هوایی این کشور که در مرز اوکراین و روسیه سرنگون شد، برای تجزیه و تحلیل داده ها در اختیار محققان حمل و نقل هوایی انگلیس قرار می گیرد. (رویترز)

افغانستان: یک مقام کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد: روند بازشماری آرای دوردوم انتخابات برای دومین بار در یک هفته اخیر متوقف شد. عبدالله عبدالله یکی از کاندیداهای انتخابات در دیدار با نماینده سابق آمریکا در امور افغانستان، خواستار امضای هرچه سریع تر توافقنامه ایجاد دولت وحدت ملی توسط احمدزی شد. در همین حال، اداره امنیت ملی افغانستان با انتقاد از نتیجه عملیات ارتش پاکستان علیه شورشیان در منطقه وزیرستان شمالی آن کشور گفت این عملیات دستاوردی نداشته و نتوانسته به هیچ «گروه بین المللی تروریستی» در این منطقه، صدمه جدی وارد کند. مهم ترین شبکه تروریستی، یعنی گروه حقانی نیز از این عملیات در امان مانده است. (ایسنا)

لیبی: ونیس بوخماده، فرمانده نیروهای ویژه در بنغازی دستور بسیج عمومی را صادر کرده و از تمامی یگان های نظامی در منطقه «الشرقیه» خواست برای مقابله با گروه های مسلح به بنغازی بروند. (الجزیره)

لبنان: نشست دیروز پارلمان لبنان که با هدف انتخاب رییس جمهور این کشور برگزار شد، به دلیل به حدنصاب نرسیدن نمایندگان نتیجه ای در پی نداشت و به دوازدهم آگوست موکول شد. همزمان، منابع سیاسی لبنان در مصاحبه با روزنامه عکاظ گفتند: شرایط داخلی و خارجی برای انتخاب رییس جمهوری لبنان آماده نشده است. (اسکای نیوز عربی)

آمریکا: همزمان با تهدید اتحادیه اروپا به افزودن بر تحریم ها علیه روسیه، «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا، طی تماسی تلفنی با «مارک روته» نخست وزیر هلند، از این تصمیم اتحادیه اروپا استقبال کرد. این در حالی است که وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اتخاذ تحریم های تازه علیه این کشور هم نظر نیستند. (رویترز)