آرشیو دوشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵
ورزش
۱۳

خبر

لیگ ایران؛ بیست وسومین لیگ پرتماشاگر جهان

ایسنا: لیگ ایران با میانگین 9هزار تماشاگر در هر بازی بیست وسومین لیگ پرتماشاگر دنیا شناخته شد. پایگاه اینترنتی آماری فوتبال جهان در آستانه شروع رقابت های باشگاهی، برترین لیگ های فوتبال جهان برحسب تماشاگر را اعلام کرد که در آن لیگ ایران در رده چهارم لیگ های آسیایی و بیست وسوم جهان قرار گرفته است. لیگ ایران به طور میانگین فصل گذشته در هر دیدار 9هزارنفر تماشاگر داشت و به همین خاطر با دوپله صعود نسبت به سال 2013 در رده بیست وسوم قرار گرفته است. لیگ ایران در این رده بندی در بین تیم های آسیایی پس از لیگ کشورهای چین، ژاپن و استرالیا در رده چهارم قرار گرفته است.

تیم شمشیربازی «سابر» ایران دهم جهان، دوم آسیا

تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه «سابر» با پنج پله صعود در رده دهم «رنکینگ» فدراسیون جهانی قرار گرفت. فدراسیون جهانی شمشیربازی با اتمام مسابقات قهرمانی جهان روسیه، رده بندی جدید خود را منتشر کرد که در این رده بندی و در بخش تیمی اسلحه «سابر»، تیم کشورمان به عنوان دهم دست یافت. این برای نخستین بار در طول تاریخ شمشیربازی ایران است که «سابر» ایران در بین 10 تیم برتر دنیا قرار می گیرد. تیم ملی سابر ایران پیش از این در رده پانزدهم رده بندی جهانی قرار داشت. تیم سابریست کشورمان در مسابقات روسیه نیز با عملکردی غیرقابل تصور در جمع 26 تیم حاضر؛ مقام نهم را به خود اختصاص دادند. همچنین در رده بندی تیمی اسلحه «سابر» در آسیا ایران دومین تیم قاره به حساب می آید. کره جنوبی اولین کشور آسیایی در این رده بندی است. کره ای ها در جایگاه دوم جهان قرار دارند. روسیه و آلمان نیز به ترتیب در رده های اول و سوم قرار گرفته اند.

میثاقیان سرمربی مس کرمان شد

فارس: پس از تغییراتی که در راس باشگاه مس کرمان به وجود آمد و فتح الله نژادزمانی به جای اکبر ایرانمنش مدیرعامل این باشگاه شد، صحبت هایی درخصوص جابه جایی در کادر فنی تیم فوتبال این باشگاه مطرح شد. به هرحال پس از چندروز مدیرعامل باشگاه مس از به توافق رسیدن با اکبر میثاقیان برای هدایت این تیم خبر داد و گفت: با میثاقیان قرارداد یک ساله امضا کردیم و قرار است این سرمربی هدایت تیم فوتبال مس را برعهده بگیرد.