آرشیو سه‌شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۱
روزنامه فردا
۱۶
آمبولانس

شیرها و شیره ای ها

پوریا عالمی
شیرفلکه

شیرفلکه نقش فلکیت و نقش مرکزی شیرها را ایفا می کند. شیرفلکه ها شیرخوانده همه شیرها هستند. مثل آدم ها که اگر یک نفر خودش را ببندد یا بخواهد بارش را ببندد، دیگران هم دستشان بسته می شود، شیرفلکه هم وقتی خودش را ببندد آب همه شیرها قطع می شود. در سیاست به این افراد پدرخوانده می گویند.

شیرتوشیر

شیرتوشیر به وضعیت قبل از تفکیک می گویند. اگر شیرتوشیر تفکیک شود دیگر هیچ کجا شیرتوشیر نمی شود و همه چیز حل می شود، حتی سیاست.

شیرآهن کوه مردی

یکی از دستاوردهای ما ترکیب شیر و آهن و کوه و مرد است که چیز عجیبی می شود و به درد صادرات غیرنفتی می خورد. در سیاست نمونه های عجیب تر از این هم داریم.

شیراز

شیراز دوتا معنی دارد. به شیری که رازی در سینه داشته باشد می گویند شیراز. در سیاست به علی مطهری می گویند شیراز. به معنی دومش کاری نداریم.

شیره

به شیری که شل شده باشد می گویند شیره. البته شیری که معتاد هم بشود بهش می گویند شیره. در سیاست خوشبختانه شیره نداریم چون همه شیر هستند.

شیرازه

شیرهایی که زهوار جنگل را سفت می چسبند تا جنگل از هم نپاشد اسمشان شیرازه است. شیرازه ها توی چشم نیستند اما چشم جنگل محسوب می شوند. لطفا با رسم شکل سه تا از شیرازه های سیاسی ما را نام ببرید.

شیرعلی قصاب

یکی از فواید گفت وگوی تمدن ها گفت وگوی شیرها و آدم ها هم بوده. به طوری که الان شیر و آدم با هم حشرونشر دارند. اصلاطوری شده که آدم ها با دم شیر هم بازی می کنند. در سیاست خوشبختانه سیاسیونی که پایداری می کنند از همین محصول مشترک محسوب می شوند.

سرشیر

به سر شیر می گویند سرشیر. سرشیرها چون چربی زیادی دارند همان اول از روی شیر جمعشان می کنند و می ریزند توی ظرف دربسته که مردم چربی شان بالانرود.