آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۰۳۸
اقتصاد
۴

پرسه در بازار

موز گران شد

سید حسین مهاجران، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از افزایش 15 درصدی قیمت موز خبر داد وگفت: قیمت این میوه بین 2800 تا 3200 تومان بود که طی روزهای اخیر به 3800 تا 4000 تومان افزایش یافته است. وی با بیان اینکه واردات موز نسبت به گذشته اندکی کاهش یافته است، اضافه کرد: قیمت جهانی این میوه در فصل تابستان کاهش می یابد اما با کاهش دمای هوا بهای موز افزایش پیدا می کند.

مرغ 7000 تومان

عطاالله حسن زاده، رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ داران گوشتی با بیان اینکه سقف قیمت خرید مرغ از تولیدکننده توسط دولت 7000 تومان تعییین شده است، گفت: حداقل قیمت مرغ برای مصرف کنندگان باید 7200 تومان باشد و نباید توقع داشت تولیدکننده برای مصرف کننده هزینه کند. طی این جلسه قرار شد دولت زمانی که قیمت مرغ در بازار پایین آمد و مرغ داران متضرر شدند، این کالاحداکثر را به قیمت 7000 تومان از آنان خریداری کند. وی با اشاره به اینکه قرار بود این موضوع به ستاد تنظیم بازار برود و اعلام شود، افزود: تاکنون این اتفاق رخ نداده و ما منتظر اعلام آن هستیم.

حذف سود بازرگانی جو

هیات دولت، سود بازرگانی جو را حذف کرد. اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور این مصوبه را برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت جهادکشاورزی ابلاغ کرده است. هیات وزیران به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، این مصوبه را از تصویب گذرانده است. برهمین اساس، سود بازرگانی جو موضوع ردیف تعرفه (1003) جداول پیوست آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات از تاریخ 1/2/1393 لغایت 30/7/1393 صفر درصد تعیین می شود.

افزایش دو برابری تولید میگو

محمد معلم، مدیرعامل اتحادیه آبزیان استان خوزستان با اشاره به افزایش تعداد مزارع پرورش میگو در این استان، گفت: امسال تولید میگو در خوزستان نسبت به سال گذشته دو برابر می شود. برداشت میگوی پرورشی در استان خوزستان از اواسط شهریور ماه آغاز می شود، در سال جاری تعداد مزارع بیشتری در زمینه پرورش میگو کار کرده اند در نتیجه برداشت بیشتری خواهیم داشت.