آرشیو پنجشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۰۳۸
اقتصاد
۵

ساختمانی های بورس در وضعیت قرمز

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز گذشته بدون نوسان خاصی در کانال؟ هزار واحد ماندنی شد که در این بازار شرکت های ساختمانی بورسی و فرابورسی در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

شاخص بورس درآخرین روز هفته هم میهمان کانال 73 هزار بود به طوری که مخابرات ایران مانع از ریزش آن شد. در ادامه گروه مپنا با توجه به تبدیل دو نیروگاه خود به سیکل ترکیبی طبق قرارداد انجام شده با دولت و احتمال دریافت بخشی از مطالبات به صورت نقدی و بخشی به صورت تهاتر مالیات مورد اقبال سهامداران قرار گرفت که این سهم پس از مخابرات بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت.

همچنین سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی پس از بازگشایی 10 درصد افزایش قیمت داشت و به روند صعودی شاخص کمک کرد. بر اساس این گزارش در جریان معاملات دیروز بورس تهران بیش از 496 میلیون برگ سهم به ارزش تقریبی 141 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش روز بازار به مرز 335 هزار میلیارد تومان نزدیک شد.

امروز کنتورسازی ایران، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، قند هگمتان، کربن، کارخانجات تولیدی شیشه رازی، پلاسکوکار و چرخشگر بیشترین افزایش را تجربه کردند.

در میان این نمادها، با توجه به تصمیم اخیر دولت با اقدام وزارت نیرو برای نصب پایلوت کنتور هوشمند برق در تهران، زنجان و چهار منطقه استان دیگر سهام مربوطه مورد اقبال سهامداران قرار گرفت تا در این جهت به روند صعودی خود ادامه دهد.

براساس این گزارش، پارس الکتریک، پتروشیمی فارابی، کشت و صنعت پیازفر، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، صنایع خاک چینی، نبرد آلومینیوم و رادیاتور ایران بیشترین کاهش قیمت را در میان نمادهای بورس اوراق بهادار تهران داشتند.

در جریان معاملات دیروز بازار سهام، شرکت های ساختمانی بورسی و فرابورسی در وضعیت قرمز قرار گرفتند و در برخی از آنها صف فروش سنگینی تشکیل شد.