آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۵
شوک امروز
۱۳

دستگاه سقوط آزاد شهربازی رامسر حادثه آفرید

وحشت در ارتفاع 20 متری

حسین خانی

گروه شوک-: 9 مسافر دستگاه تفریحی سقوط آزاد تله کابین رامسر با سقوط از ارتفاع لحظات دلهره آوری را تجربه کردند.

این رخداد هولناک ساعت 5/8 شب یکشنبه 23 شهریور رخ داد و در جریان آن 9 نفر دچار صدمه شدند که پنج مرد و چهار زن بودند و بین 13 تا 30 سال سن داشتند.

براساس اعلام مسئول اطلاع رسانی اورژانس مازندران حادثه هنگامی رخ داد که دستگاه با سرنشینانش در حال انجام حرکات هیجان آوری بود که ناگهان دچار مشکل شده و باعث سقوط آنان شد.

براساس این گزارش، بلافاصله پس از وقوع حادثه ماموران امداد هلال احمر و اورژانس در جریان قرار گرفته و در قالب تیم هایی تخصصی خود را به محل حادثه رساندند.

آنان پس از اقدامات اولیه به دلیل احتمال در وقوع آسیب های جدی، حادثه دیدگان را به بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر انتقال دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده ارتفاع این دستگاه که در شهر بازی مجموعه شهر سبز رامسر –تله کابین رامسر- نصب شده حدود 26 متراست اما بلندترین حالت حرکتی این دستگاه تا 20 متر اعلام شده است.

گفت وگو با حادثه دیدگان

مادر دو دختر جوان که در این حادثه مصدوم شده اند در این باره به خبرنگار شوک گفت:ما از خوزستان به رامسر آمده ایم، با وجود مخالفت های من دخترانم اصرا کردند سوار دستگاه سقوط آزاد شوند. وقتی سوار شدند ناگهان دستگاه با شدت تمام سه بار به سمت بالارفته و با همان سرعت و شدت پایین آمد. این اتفاق سه بار رخ داد.

وی ادامه داد:در شهربازی شایع شده بود که یک ماه پیش هم چنین حادثه ای رخ داده بود و این دستگاه در آن زمان هم دچار حادثه و خرابی شده بود اما با مدیر شهربازی که صحبت کردیم قسم خورد تاکنون این دستگاه دچار خرابی یا مشکلی نشده بود.

این مادر ادامه داد: هر دو دخترم مصدوم شده بودند که یکی از آن ها پس از مداوا مرخص شد اما دختر دیگرم به دلیل شدت جراحات وارده به گردن و کمرش باید تحت درمان قرار گیرد.

این مادر در ادامه افزود: مسئولان دستگاه اعلام کرده اند پمپ هوای دستگاه دچار ایراد شده و همین امر باعث به هم خوردن تنظیمات دستگاه شده است.