آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۶۱
حوادث
۱۴

قتل مرد بی گناه از سوی قاچاقچی موادمخدر

اعتماد|قاچاقچی مواد مخدر که به خاطر بدهی 500 هزار تومانی خود مرتکب قتل شده بود، در دادگاه به تشریح جنایت خود پرداخت. 16دی ماه سال گذشته ماموران پلیس رباط کریم در جریان تیراندازی مرگبار در یکی از محلات این شهر قرار گرفتند. در ادامه تیمی از ماموران راهی محل جنایت شده و با جسد مردی به نام داوود رو به رو شدند که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود.

دوست مقتول که در محل جنایت حضور داشت به ماموران گفت: من 500 هزار تومان از فردی به نام محمد طلب داشتم. امروز همراه داوود برای گرفتن طلب به مقابل خانه محمد آمدیم. محمد در حالی که خشمگین بود از خانه خارج شد و پس از شلیک دو تیرهوایی به طرف داوود گریخت.

با تحقیقات مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از ماموران تحقیقات برای دستگیری قاتل را آغاز کردند. یک ماه پس از این جنایت ماموران به سرنشین یک خودروی پراید مشکوک شده و پس از استعلام پلاک خودرو متوجه سرقتی بودن آن شدند. بلافاصله خودرو متوقف و راننده آن به اداره آگاهی منتقل شد. متهم در بازجویی ها گفت: من از سرقتی بودن خودرو اطلاعی نداشتم و آن را از دوستم قرض گرفته بودم. در ادامه مشخص شد، راننده خودرو همان محمد است که کارآگاهان به اتهام قتل در تعقیب او هستند. محمد که راز خود را فاش شده می دید به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات در دادسرا برای متهم کیفرخواست صادر و پرونده برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز متهم به ریاست قاضی باقری پای میز محاکمه قرار گرفت که با قبول اتهامش گفت: سر یک معامله موادمخدر دوست مقتول 500 هزار تومان از من طلب داشت. روز حادثه او با من تماس گرفت و مدعی شد برای گرفتن طلبش به مقابل خانه ما آمده است. به او گفتم حالم خوب نیست و برو اما قبول نکرد. با اسلحه یی که در خانه داشتم به مقابل در آمدم. دو تیر هوایی شلیک کردم اما مقتول لوله اسلحه را گرفت که گلوله یی به او اصابت کرد و باعث مرگش شد. پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.