آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۶۱
حوادث
۱۴

دو کشته و 17 مجروح در انفجار مغازه چاقو سازی

اعتماد| انفجار سه مغازه در قم دو کشته و 15 مجروح برجا گذاشت. یکی از این مغازه ها کارگاه چاقو سازی بود که پرت شدن چاقو به خیابان باعث آسیب به رهگذران شد.

بر اثر انفجاری که در ابتدای خیابان شاه ابراهیم رخ داد، کارگاه چاقوسازی، مغازه چاقوفروشی و موتورسازی مجاور آنها دچار حریق و ریزش آوار شد. شدت انفجار به حدی بود که باعث پرت شدن اشیای مختلف به افراد رهگذر و موتورسوارانی که در حال عبور از مقابل مغازه ها بودند شد و آنها را مصدوم کرد.

عباس جعفری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم در تشریح جزییات این حادثه گفت: این حادثه ساعت 18 و 53 دقیقه به سازمان آتش نشانی قم اعلام شد و در ساعت 18 و 57 دقیقه 6 دستگاه خودروی آتش نشانی به همراه 30 نیروی آتش نشان در محل وقوع این حادثه حضور پیدا کردند. عملیات آواربرداری با حضور نیروهای آتش نشانی آغاز شد و تنها یک نفر در کارگاه ساخت چاقو که در طبقه پایین چاقو فروشی فعالیت داشت، زیر آوار مانده بود که نیروهای آتش نشانی توانستند این فرد را از زیر آوار بیرون بیاورند و اورژانس فوت این فرد را تایید کرده است. مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: علت وقوع این حادثه نامعلوم است و تا زمانی که آواربرداری به صورت کامل صورت نگیرد نمی توانیم علت وقوع حادثه را اعلام کنیم. محمدجواد باقری، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: در این حادثه از افراد رهگذر و افرادی که داخل مغازه ها در حال فعالیت بودند 17 نفر دچار آسیب دیدگی شدند که نیروهای اورژانس 15 نفر از آنها را به سرعت به بیمارستان رساندند و دو نفر از مجروحان نیز خودشان راهی بیمارستان شدند و به علت شدت انفجار تاکنون دو نفر از افراد مجروح فوت شده اند. رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم تصریح کرد: بر اثر شدت انفجار این حادثه هنوز سه نفر از آسیب دیدگان دارای اوضاع نامناسبی هستند و 12 نفر دیگر از افراد رهگذر در بیمارستان بستری شده اند. وی ادامه داد: در محل این حادثه تعداد بسیار زیادی چاقو، قلاب قالی بافی و قیچی وجود داشت که در هنگام آواربرداری به چهار نفر از نیروهای آتش نشانی آسیب رساند و امدادگران اورژانس نیز آنها را به بیمارستان انتقال دادند.