آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۶۱
حوادث
۱۴

پیام های با ارزش خود را حفظ کنید

پست الکترونیک یک ابزار قوی و راحت برای تبادل اطلاعات است. اطلاعاتی که در یک پست الکترونیکی تبادل می شود، ممکن است ارزش زیادی داشته باشد و همین مساله آن را به یک هدف مهم برای هکرها تبدیل می کند. این توصیه ها را برای زمانی که از پست الکترونیکی استفاده می کنید، به خاطر بسپارید.

مطمئن شوید که پست الکترونیکی را برای افراد واقعی ارسال می کنید. قبل از آنکه روی دکمه ارسال کلیک کنید، دوباره آدرس گیرنده را بازبینی کنید.

وقتی از گزینه ارسال به همه استفاده می کنید، احتیاط کنید و مطمئن باشید که می خواهید همه کسانی که در لیست ارسال شما قرار دارند، پیام تان را دریافت کنند.

مراقب کلاهبرداری از طریق فیشینگ باشید. اگر از شما پست الکترونیکی دریافت کردند که از شما شماره حساب، رمز عبور، پین یا رمز دوم درخواست کرد، از طریق سازمانی که به ظاهر ارسال کننده آن پست الکترونیکی است، فرستنده را احراز هویت کنید. این گونه اطلاعات را هرگز از طریق پست الکترونیکی ارسال نکنید.

همواره در پست الکترونیکی آدرس گیرنده را دوباره کنترل کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات حساس را به افراد مربوطه ارسال می کنید.

در زمان انتخاب سرویس دهنده پست الکترونیکی، سرویس دهنده یی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند از دریافت پست های الکترونیکی ناخواسته (اسپم) جلوگیری کنید.

هرگز به پست های الکترونیکی ناخواسته (اسپم) پاسخ ندهید و پست های الکترونیکی که حاوی ویروس هستند را بازفرست (فوروارد) نکنید. آنها را پاک کرده و دور بیندازید.

هرگز اطلاعات محرمانه را در زمانی که از سرویس های رایگان پست الکترونیکی یا سرویس عمومی مبتنی بر وب استفاده می کنید، ارسال یا ذخیره نکنید. با استفاده از این پست الکترونیکی های مبتنی بر وب ممکن است به اندازه کافی در امنیت نباشید.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی تهران بزرگ*