آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۶۱
احزاب
۱۰

اسدالله بادامچیان:اگر اصلاح طلبی، اصلح باشد به او رای می دهیم

اسدالله بادامچیان، عضو سرشناس شورای مرکزی حزب موتلفه هرچند از عنوان راست سنتی بدش می آید و آن را ساخته و پرداخته سازمان مجاهدین انقلاب می داند اما در دسته بندی های سیاسی ایران ذیل همین نام قرار می گیرد. این روزها که بحث وحدت و انتخاب اصلح میان اصولگرایان منجر به انشقاق زودرس شده است او سخن از وحدتی می گوید که منحصر به اصولگرایان نیست و شامل اصلاح طلبان هم می شود.

وحدت منحصر در اصولگرایان نیست اگر با غیر اصولگرایان نیز بتوانیم وحدت می کنیم براساس ضوابط و معیارها، یعنی آنها هم اگر دیدند نامزدهای اصولگرایان از نامزدهای آنان برای نمایندگی ملت و رفع مشکلات مناسب ترند چه اشکالی دارد که با اصولگرایان در مورد نامزدها به وحدت برسند و ملت احساس کند که به جای غلبه جناحی، همه درصدد تشکیل مجلس مطلوب برای کل ملت هستند و با خیال راحت و با رای بالابه فهرست مشترک رای دهند.

ما کسانی که از شورای نگهبان تایید می شوند را خارج نظام نمی دانیم ولو اصولگرا نباشند لذا همکاری ما فقط با اصولگرایان نیست. پس ما معتقدیم با همه نیروها از جمله اصلاح طلبان داخل نظام می توان وحدت کرد.

در انتخابات ریاست جمهوری که اختلافات ایجاد شد ما هزینه های زیادی دادیم و نتیجه اش همین حرف های پس از انتخابات ریاست جمهوری شد.

بر خلاف غربی ها که خیال می کنند ما وقتی انتخابات برگزار می کنیم یک نفر می آید مقابل نظام می ایستد مثلامی گفتند آقای خاتمی گورباچف است از این رو تحویلش گرفتند اما آقا (رهبر معظم انقلاب) پس از چند سال در دیدار با مسوولان خندیدند و خنده کنان فرمودند، می گویند که «این آقای خاتمی گورباچف است، این رییس جمهور خود من است مقابل نظام که نمی آید در درون نظام می آید.»

بنده اصلاعنوان اصولگرایان سنتی را قبول ندارم راست و چپ و قدیم و جدید و اینها ساخته و بافته مجاهدین انقلاب در نشریه «عصر ما» بود یک بار آمدند گفتند چپ قدیم، راست قدیم، راست جدید در صورتی که همه آنها وارداتی است و منطبق با ایران نیست. سنتی یعنی چه؟ اصلامدرن چیست که می خواهند سنتی را در مقابل آن قرار دهند.

ما با دولت مشکل نداریم چون دولت این کشور است اما دولت حق دخالت در انتخابات را ندارد و طبعا ما هم در امر انتخابات نمی توانیم به دولت نزدیک شویم.