آرشیو دوشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۱۴۲۱
اقتصاد
۳

سرخط خبر

عوارض صادرات هر راس گوسفند 320 هزار تومان شد. در حالی که دام ها باید 15 روز در قرنطینه قرار گیرند و این عوارض بدون اطلاع وضع شده است.

پیش نویس سند چشم انداز صنعت بازی های رایانه ای در افق 1404 که با همکاری شورایعالی اطلاع رسانی و بنیاد ملی بازی های رایانه ای تدوین شده هم اکنون در شورایعالی فضای مجازی در حال بررسی است.

دستورالعمل واگذاری شماره های تلفن همراه و ثابت رند (مرتب) و مناسب از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد. این دستورالعمل به منظور یکسان سازی شرایط و روند واگذاری شماره های رند (مرتب) تلفن همراه برای همه پراتورها و دارندگان پروانه تلفن همراه، شفاف سازی در قیمت گذاری این شماره ها و ضابطه مند شدن و برخورد یکسان با متقاضیان و آگاه کردن آنان از شماره های رند موجود در هر اپراتور تصویب شده است.

ایران خودرو درحالی این روزها با ارسال پیامکی به مردم اعلام می کند برای ثبت نام در طرح فروش فوری با تحویل 5 روزه به صورت حضوری به نمایندگی های مجاز این شرکت مراجعه کنند که نمایندگی ها در جریان این تصمیم نیستند.

بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی تامین اجتماعی در 3ماه اول امسال 4 هزار و 25 بیمه شده سازمان تامین اجتماعی دچار حوادث ناشی از کار شدند.

شرکت مخابرات ایران از به پایان رسیدن هم کدسازی تلفن های ثابت تا پایان شهریور خبر داده و اعلام کرد با اجرای این طرح بیش از 2500 تا 3000 کد بین شهری تبدیل به 31 کد استانی شدند.

نمایندگان مجلس در جلسه دیروز محمد اسماعیل نیا را به عنوان عضو ناظر در شورایعالی آب انتخاب کردند.

ارزش هر سهم گروه علی بابا که یکی از بزرگ ترین شرکت های تجارت الکترونیکی در جهان به شمار می رود، 68 دلار قیمت گذاری شده بود اما با آغاز عرضه آن در بورس نیویورک هر سهم آن به بهای 91 دلار فروخته شد.

مسعود کرباسیان، رئیس گمرک گفت: قوانین شش گانه ای برای واردات خودرو شامل تاییدیه خدمات پس از فروش از وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته می شود که بر این اساس باید خودروهای وارداتی استانداردهای لازم برای بهینه سازی مصرف سوخت را داشته باشند و از سازمان محیط زیست نیز تاییدیه دریافت کنند.

در شصت و پنجمین اجلاس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID) در کره جنوبی، نماینده ایران به عنوان رئیس کمیسیون جهانی آبیاری و زهکشی برگزیده شد.