آرشیو دوشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۱۴۲۱
اقتصاد
۵

اخبار

نماینده دولت نایب رئیس اتاق بازرگانی شد

اعضای پارلمان بخش خصوصی دیروز با رای گیری خود مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران انتخاب کردند. براساس رای گیری ای که انجام شد محسن چمن آرا و مسعود کرباسیان به عنوان 2 کاندیدا وارد میدان شدند که کرباسیان 169 رای و چمن آرا 115 رای کسب کردند. 289 نفر در رای گیری انتخاب نایب رئیس اتاق ایران شرکت کردند که 14 رای سفید و 288 رای مورد قبول به صندوق انداخته شد.

اوراق اجاره به بورس آمد

اوراق اجاره برای اولین بار امروز (دوشنبه) در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد. به گزارش تسنیم، بنابر اعلام معاونت ناشران و اعضای شرکت بورس، ارزش این اوراق بالغ بر 2000 میلیارد ریال و بانی آن شرکت فولاد کاوه جنوب کیش است و شرکت های تامین سرمایه لوتوس پارسیان و آرمان به طور مشترک متعهد پذیره نویس و بازارگردان اوراق هستند. همچنین این اوراق 4 ساله با نرخ 20 درصد بوده و هر 3 ماه یک بار پرداخت خواهد شد و بانک توسعه صادرات ضامن این اوراق است. براساس این گزارش؛ شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، اوراق موردنظر را بابت تامین مالی بخشی از سرمایه گذاری مورد نیاز فاز اول تولید 2/1 میلیون تن شمش فولاد از جمله خرید کوره قوس الکتریکی و پاتیلی، جرثقیل های صنعتی و سیستم غبارگیر منتشر می کند.

سیمکارت را استفاده نکنید ایرانسل مالک آن می شود!

ایرانسل اطلاعیه مهمی را به مشترکان خود داده که در صورت عدم توجه به آن، مالکیت سیمکارت شان به ایرانسل بازمی گردد. به گزارش تسنیم، استفاده از سیمکارت های خریداری شده ظرف بازه زمانی 90 روز یکی از مصوبات دولت در زمینه مالکیت مجدد سیمکارت توسط اپراتورها بوده به گونه ای که اگر فردی سیمکارتی را خریداری کند و ظرف این مدت زمان اقدام به فعالسازی یا استفاده از آن نکند، اپراتور مجددا می تواند شماره مورد نظر را به گردش فروش خود بازگرداند و مالکیت را برعهده بگیرد. با این اوصاف، ایرانسل اعلام کرده است: سیمکارت های اعتباری ایرانسل که به مدت 90 روز منتهی به 31 خرداد 1393 استفاده ای از آنها نشده باشد، در صورت عدم فعالیت تا پایان روز 31 شهریور 1393، به مالکیت خود درمی آورد.