آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۲۱
اقتصاد
۴

گذر

بانک ها از پیامک ها هم کارمزد می گیرند

مهر: بانک ها این روزها از هر خدمت الکترونیکی ای کارمزد می گیرند و داستان اخذ کارمزد به پیامک های ارسالی هم رسیده و «بانکداران بدون اطلاع مشتری» بابت هر تراکنش و ارسال پیامک به تلفن همراه، از حساب مشتری پول برداشت می کنند.

30میلیارددلار صادرات پسته با 80میلیارددلار مصرف آب

ایسنا: محسن جلال پور، نایب رییس اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی گفت: جای ناراحتی دارد از اینکه در 50سال گذشته بر اساس قیمت های امروز حدود 80میلیارددلار آب مصرف کرده ایم و تنها 30میلیارددلار درآمد از محل صادرات پسته داشته ایم.

واردات ایران از آمریکا افزایش یافت

ایسنا: واردات ایران از کشور آمریکا در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد داشته است. در پنج ماهه نخست سال جاری حجم واردات ایران از آمریکا پنج هزارو944 تن به ارزش 50میلیون و717هزارو340دلار یا یک میلیاردو306میلیون و893هزارو866ریال بوده است که 23/0درصد از کل واردات کشور را دربرمی گیرد. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته باوجود واردات 10هزارو22تن کالا، ارزش واردات 45میلیون و819هزارو268دلار یا یک میلیاردو133میلیون و216هزارو448ریال بوده است. بنابراین واردات ایران از آمریکا در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 10درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا: 78درصد دشت های کشور رو به نابودی هستند

ایرنا: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: نزدیک به 78درصد دشت های کشور بر اثر افت شدید منابع آب زیرزمینی رو به نابودی هستند. میدانی با بیان اینکه یکی از جدی ترین چالش های آب کشور از بین رفتن منابع آب زیرزمینی است، اظهار کرد: این منابع زیرزمینی سرمایه ملی ما هستند که در آستانه ازبین رفتن قرار دارند و تنها راه نجات، کاهش مصرف است.

وی ادامه داد: بخشی از نابودی این سفره ها بر اثر تغییر اقلیم و خشکسالی بوده، اما دلیل عمده آن برداشت بیش از حد از این منابع است و حتی اگر این خشکسالی ها اتفاق نمی افتاد، این نابودی با شدت کمتری اتفاق می افتاد.