آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۲۱
حوادث
۱۲

پنج قاره

غرق شدن قایق حامل 95مهاجر

رویترز: قایقی با 95سرنشین در شرق سواحل لیبی غرق شد که از سرنوشت 40سرنشین آن خبری نیست. مقامات ایتالیایی پس از این حادثه قایق هایی را به محل حادثه فرستادند و 55نفر نجات یافتند. سازمان بین المللی مهاجرت، هفته گذشته اعلام کرد شمار جان باختگان حوادث دریایی از ابتدای سال جاری به حدود سه هزارنفر رسیده است.

حمله به دختر معلول

واحدمرکزی خبر: انتشار فیلمی از حمله به دختر 18ساله معلول در شهر نانسی فرانسه و ضرب و شتم او، موجی از خشم را در شبکه های اجتماعی به وجود آورده است. عامل اصلی این حمله دختری 15ساله است که روز یکشنبه بازداشت شد. قاضی کودکان او را به «خشونت عمدی علیه یک فرد آسیب پذیر» متهم کرده است. این دختر نوجوان از آزادی مشروط تحت نظارت و کنترل مربی تربیتی، به مدت شش ماه برخوردار شد. در ویدیویی که یکشنبه شب بیش از 120هزاربار در یوتیوب دیده شده، متهم که صورتش را پوشانده به دختری که روی نیمکت پارک نشسته است حمله می کند و به او می گوید: «تو چپ چپ به من نگاه می کردی از سرجات بلند شو.» سپس جلو دوستانش که همزمان با تلفن همراه از این صحنه فیلم برداری می کنند دو سیلی به گوش این دختر که معلولیت جسمی دارد، می زند. پس از آنکه عامل این حمله مشخص و نامش فاش شد، در شبکه های اجتماعی موجی علیه او به راه افتاد.

«ققنوس» در تایوان

واحدمرکزی خبر: توفان شدید فانگ وانگ، پس از عبور از فیلیپین به تایوان رسید و باعث مواج شدن دریا، وزش باد و بارندگی شدید در بیشتر نقاط جزیره تایوان شد. اداره هواشناسی تایوان در بیشتر نقاط کشور وضعیت هشدار دهنده اعلام و پیش بینی کرد در برخی مناطق علاوه بر وزش باد با سرعت 26متربرثانیه، 528میلیمتر باران ببارد. فانگ وانگ به زبان چینی به معنی ققنوس است. این توفان روز جمعه و شنبه در فیلیپین باعث بارش سنگین باران در بخش هایی از این کشور شد که جان پنج نفر را گرفت، خرابی های زیادی به بار آورد و 200هزارنفر را بی خانمان کرد.