آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۲۱
هنر
۱۱

دومین مسابقه «پیشنهادی برای تهران»

شرق: دومین دوره مسابقه «پیشنهادی برای تهران» همزمان با «جشن تهران» آبان سال جاری برگزار می شود. این مسابقه که از سوی موسسه تهران/ مطالعات کلانشهر برای دومین بار برگزار می شود، در این دوره به موضوع «پیشنهادی برای حضور دوباره پیادگان» اختصاص دارد. همچنین هرگونه طراحی محیطی فضاهای پیاده، فضاهای عمومی و پیشنهاد ایده هایی در حوزه طراحی محیطی و مبلمان شهری (نورپردازی، مبلمان شهری، زیباسازی دیواره های شهری و...) برای زنده کردن فضاهای مرده و متروک، میدان ها و فضاهای باز و نیمه باز و عرصه های عمومی پیاده و حفاظت و مرمت بناهای ارزشمند دوره های تاریخی و مدرن تهران در محدوده های چهارراه ولیعصر تا چهارراه کالج، میدان فردوسی و دروازه دولت از دیگر بخش های مسابقه است. اعضای هیات داوران دومین مسابقه تهران نیز شامل گیتی اعتماد، مهرداد حدیقی، کامران صفامنش، اسکندر مختاری، آرش مظفری و مدیر مسابقه علی کرمانیان و دبیر اجرایی پرشیا قره گوزلو هستند که 28مهر به گزینش آثار می پردازند. پژوهش های انجام شده بر اساس پروژه طرح ارتقای کیفی میدان آزادی تا خیابان دماوند توسط «مهندسین مشاور طرح و معماری» و تنها حامی مالی دومین مسابقه تهران «مهندسین مشاور گنو» است.

ثبت نام و اطلاعات لازم تنها از وب سایت موسسه تهران/کلانشهر مطالعات کلانشهر در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. زمان ثبت نام در سایت موسسه تهران/کلانشهر مطالعات کلانشهر تا 26مهر و زمان تحویل آثار 27مهر است. مراسم اهدای جوایز همزمان با اختتامیه «جشن تهران» در دوم آبان 1393 خواهد بود و شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد و رایگان است.

علاوه بر اینکه نفرات اول تا دهم مورد تقدیر قرار می گیرند، به نفر اول هفت سکه بهار آزادی، نفردوم چهار سکه بهار آزادی و نفر سوم دو سکه بهار آزادی اهدا می شود. موسسه تهران/کلانشهر مطالعات کلانشهر نهادی مستقل، مردم نهاد و بدون هرگونه وابستگی به دولت یا شهرداری است که در سال1390به همت جمعی از متخصصان، استادان و صاحبنظران معمار و شهرساز، بنیان گذاشته شده و اهتمام به گردآوری و دسته بندی داده های مختلف تاریخی، پژوهشی و فنی تهران در قالب «بانک اطلاعاتی تهران» کرده است.