آرشیو یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳، شماره ۳۰۷۰
ادب و هنر
۸

روایت زندگی اهالی یک روستای کویری در قم

مریم رهنما

بازسازی مجدد تئاتر شهر آغاز شده است و فقط در سه سالن از این مجموعه نمایش اجرا می شود. تالار چهارسو یکی از این سه سالن است و نمایش «فرجام سفر طولانی طوبی» به نویسندگی علیرضا نادری و کارگردانی محسن حسن زاده در آن اجرا می شود. علیرضا نادری این نمایشنامه را 20 سال قبل نوشته است و تا به حال چند کارگردان قرار بوده آن را اجرا کنند اما به سرانجام نرسیده است. محسن حسن زاده، کارگردان جوان تئاتر اجرای قابل قبولی را از این نمایشنامه روی صحنه آورده است و نظر منتقدان تئاتر را به خود جلب کرد.

نمایش «فرجام سفر طولانی طوبی» روایت کننده زندگی خاص اهالی یک روستای کویری در قم است و در کنار آن نیز به روایت زندگی عشق نافرجام یک چوپان به دختری به نام طوبی می پردازد. به گفته کارگردان این نمایش، نادری در این نمایشنامه به صورت کامل به یک فرهنگ و زیرساخت اجتماعی می پردازد و آدم هایی را تصویر می کند که سابق بر این و حتی تا به امروز در آثار نمایشی وجود نداشته اند. نمایشنامه یی که به صورت جامع به یک فرهنگ و ساخت زندگی، گویش و بافت زندگی آدم ها اشاره دارد.

محسن آقا حسنی، زینب آهنگ، حسن اردستانی، زکیه بهبهانی، محمدجواد پیروزی، مهدی جوانمرد، مصطفی چالوک،، فائزه حسینی، الهام سادات رسولی، احمد سلیمانی، تعدادی از بازیگران این نمایش هستند. نمایش «فرجام سفر طولانی طوبی» تا 18 شهریور در سالن چهارسوی تئاتر شهر به روی صحنه می رود.