آرشیو چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۳۰۸۹
سیاسی
۳

نطق میان دستور

مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران: اگر مجلس حق تحقیق و تفحص در تمام امور را دارد، قطعا حق سوال از مسوولان رقیق تر از این اقدامات است، کجای قانون اساسی سوال از رییس صدا وسیما و رییس قوه قضاییه و رییس بانک مرکزی را تصریحا نهی کرده است، بنابراین سوال از این مسوولان می تواند موجب برکناری مسوولان رده دوم در آن دستگاه ها شود.

اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجد سلیمان: از تلاش های تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی که با دیپلماسی فعال خود در سیاست خارجی روند مذاکرات 1+5 را رو به جلو پیش می برند قدردانی می کنم و امیدوارم تیم مذاکره کننده برای استراتژی که امروز 1+5 در اتلاف زمان و تاخیراتی که برای دستیابی به توافق نهایی ایجاد می کند برنامه ریزی جدی انجام دهد.

جواد سعدون زاده، نماینده مردم آبادان: در خصوص مذاکرات هسته یی با 1+5، تیم مذاکره کننده ایرانی هم از نظر کمی و تعداد و هم از حیث کیفی و بهره کارشناسی باید بر توان خود بیفزایند و با ژرف نگری عمق استراتژیک مصالح ملی در درازمدت نصب العین تیم مذاکره کننده قرار گیرد کما اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تامین ظرفیت غنی سازی در داخل کشور مبتنی بر نیازهای کشور در عرصه های تولید انرژی، امور تحقیقاتی و مسائل درمانی را مدنظر داشته باشند.

احمد بخشایش، نماینده مردم اردستان: زمانی که قیمت نفت سقوط کند جلسه اضطراری اوپک برای تاثیرگذاری بر بازار جهانی باید تشکیل شود ولی ظاهرا دولت ایران نمی خواهد جلسه تشکیل شود. برای اینکه بودجه کاملاکاهش پیدا کند و جام زهر دیگری برای آینده آماده شود.

قاسم جعفری، نماینده مردم بجنورد: در خصوص مذاکرات هسته یی باید به تیم عزیز مذاکره کننده عرض کنم ولاتنهوا و لاتحزنوا و انتم الاعلوف ان کنتم مومنین. مبادا با استراتژی توافق که بهتر از بی توافقی است منافع و مصالح ملت نادیده گرفته شود. تنها مستظهر به خداوند مومنین و ملت نجیب و مقاوم هستید پس بر جاده ترسیم شده رهبری معظم مقاومت کنید.