آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۱۴۵
سیاست
۲

خبر

انجام غسل و تکفین آیت الله مهدوی کنی

فارس: مراسم غسل و تکفین آیت الله مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری بعد از نماز صبح دیروز در حوزه علمیه مروی انجام شد. برپایه این خبر غسل و تکفین آیت الله مهدوی کنی توسط حجت الاسلام طباطبایی و با حضور برخی علما، فضلاو شخصیت های سیاسی صورت گرفت. پیکر ایشان پس از غسل و تکفین به دانشگاه امام صادق(ع) منتقل شد. همچنین پیکر ایشان صبح امروز از دانشگاه تهران به سمت حرم شاه عبدالعظیم حسنی تشییع خواهد شد و مقام معظم رهبری بر پیکر ایشان نماز می خوانند.

انتقال آیت الله صانعی از رشت به بیمارستانی در تهران

آریا: آیت الله یوسف صانعی بعد از بهبودی نسبی، از رشت به یکی از بیمارستان های تهران منتقل شد. او ابتدا در بیمارستان شهدای رودسر بستری و بعد از چندساعت به بیمارستانی در رشت انتقال یافته بود. علت بستری شدن وی در بیمارستان خونریزی داخلی گزارش شده است.

معاون وزیر کشور خبر داد

تحقیقات اطلاعاتی روی مظنون اصلی اسیدپاشی

ایسنا: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: کار تحقیقاتی و اطلاعاتی روی مظنون اصلی دستگیرشده حوادث اخیر اسیدپاشی در اصفهان، ادامه دارد. «حسین ذوالفقاری» با اشاره به دستگیری افراد مظنون در این پرونده، تصریح کرد: درحال حاضر مهم ترین متهم این پرونده در حال بررسی اطلاعاتی و تحقیقاتی قرار دارد و تا زمان قطعی شدن این موضوع، نظر قطعی در این مورد نمی توان داد. اگرچه اطلاعات و اخبار به دست آمده این ظن را قوی تر می کند مخصوصا اینکه چهره فرد مظنون موردتایید برخی افراد قربانی قرار گرفته است. معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: اینکه فرد موردنظر به جریان یا گروه سیاسی خاصی وابستگی داشته باشد وجود ندارد و آخرین اسیدپاشی مربوط به 23مهرماه بوده و تاکنون همان چهار مورد اسیدپاشی مورد تایید است و بیشتر از این نیز صحت ندارد. وی گفت: تمام کسانی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته اند مشکل جدی حجاب نداشته اند و انگیزه های فرد متهم در حال بررسی است و اگرچه تا حدود زیادی دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی استان به انگیزه متهم نزدیک شده اند اما هنوز هیچ چیزی قطعی نیست.