آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۱۴۵
جامعه
۱۴

توقف توزیع سلاح شکاری در ایران

شرق: وزیر دفاع در نشست مشترک سازمان محیط زیست و وزارت دفاع از توقف توزیع سلاح شکاری در داخل کشور و نظارت بر توزیع واردات این نوع سلاح خبر داد.

معصومه ابتکار در این نشست که به میزبانی سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد، با اشاره به فعالیت ها و نقش حفاظتی دو دستگاه، گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حفاظت از عرصه سرزمینی، کشور و هموطنان و سازمان حفاظت محیط زیست دفاع از عرصه طبیعت، محیط زیست، حق بهره مندی مردم از آب، خاک و زندگی سالم را برعهده دارد.

معاون رییس جمهور با تاکید بر شباهت ماهوی فعالیت دو دستگاه در حفاظت و دفاع، همچنین یادآوری سابقه مثبت همکاری های مشترک صورت گرفته در گذشته با دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اظهار کرد: همکاری بین دو دستگاه می تواند اثرات بسیار مثبتی در فعالیت ها و وظایف دو دستگاه داشته باشد.

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه حفظ محیط زیست و توجه به مسایل این حوزه از اصول وی در حوزه اداره وزارتخانه متبوعه خود است، گفت: بر همین اساس تمام همت من و همکارانم بر این است که صنایع آلاینده این دستگاه را حتی از حاشیه شهرها هم خارج کنیم و علاوه بر آن تمام ملاحظات زیست محیطی را نیز در فعالیت های خود در نظر بگیریم.

دهقان افزود: به منظور جلوگیری از هرنوع خسارتی بر محیط زیست و سلامت مردم، انجام تمامی اقدامات صنعتی خود را منوط به کسب مجوزهای لازم از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست کرده ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: متعهد می شوم تا زمانی که در این مسوولیت هستم، با توجه به آگاهی ای که از حساسیت های دولت در حوزه محیط زیست دارم، کمتر از شما برای محیط زیست حس دلسوزی و مسوولیت نداشته باشم. به همین دلیل بود که توزیع سلاح شکاری در داخل کشور را متوقف کردیم و کنترل و نظارت خود بر توزیع و واردات این نوع سلاح را در کشور افزایش دادیم.

بنا بر این گزارش، در ادامه جلسه مباحث کاری مشترک بین دو دستگاه مطرح و مقرر شد به منظور دسترسی سریع تر به نتیجه مطلوب در فعالیت های مشترک، کارگروه هایی در زمینه های مختلف کاری میان دو دستگاه تشکیل و موضوعات را دنبال کنند.