آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۰۹۰
جامعه
۱۷

سر خط خبرها

سیل بیش از 10 استان کشور را فرا گرفت(اعتماد)

تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در پارک ملی خجیر(ایسنا)

تخفیف 76 تا 92 درصدی شهریه برای اتباع خارجی در مدارس کشور (فارس)

دبیر شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه گفت: در اثر بارش های چند روز گذشته حجم دریاچه ارومیه به 2 میلیارد و 110 میلیون متر مکعب رسید.(فارس)

سازمان جهان بهداشت (WHO) اعلام کرد: سرمی که از خون مبتلایان بهبودیافته بیماری ابولاتهیه شده، طی هفته های آینده در لیبریا در دسترس خواهد بود. (ایسنا)

نعمت الله ترکی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گفت: در صورتی که غرفه داران میادین میوه و تربار در مهلت قانونی 10 روزه نسبت به نصب پروانه کسب اقدام نکنند واحدهای آنها پلمب می شود. (فارس)

یسنا به منش، کارشناس مرکز ملی و ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو گفت: سالانه 630 نفر از هموطنان مان در اثر مسمومیت با دارو جان سپرده اند. (ایسنا)

مرتضی رییسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: 150 هزار کلاس درس در کشور با استفاده از بخاری های نفتی تامین حرارت می شود. (فارس)

وزیر بهداشت: در حال حاضر 60 درصد مرگ هایی که در جامعه اتفاق می افتد، با ایجاد تغییراتی از سوی دولت قابل کاهش و پیشگیری است و در این حوزه خیرین و مردم می توانند نقش آفرینی کنند. (ایلنا)

مجید ابهری، رفتار شناس: طبق پژوهشی که در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهیدبهشتی انجام شد، متوسط گفتار و ارتباط گفتاری در خانواده های ایرانی 17 دقیقه در روز است. (ایسنا)