آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۱۴۵
روزنامه فردا
۱۶

پیشخوان

دومین رمان لیلی فرهادپور - روزنامه نگار - با نام «خط چهار مترو» منتشر شد. این رمان که سال89 برای چاپ به ناشر سپرده شده بود چهارسال در انتظار مجوز بوده است. «خط چهار مترو» رمانی است که با فضایی سوررئال آغاز می شود. نویسنده درخصوص این فضا سازی می گوید: «اینجا ناکجاآبادگونه است که در آن سه زن از سه نسل گیر افتادند و به تناوب به بازجویی فراخوانده می شوند.»در بخشی از این رمان روزهای انقلاب سال57 از نگاه دختر نوجوانی روایت می شود که اکنون در میانسالی است. از این نویسنده در حوزه ادبیات داستانی رمان «شنبه های راه راه» و مجموعه داستان «پنجره ای با شیشه های آبی» منتشر شده بود. رمان «خط چهار مترو» را نشر ثالث در 138صفحه با قیمت هفت هزارتومان منتشر کرده است.

کتاب «یکی بود... هنوز هم هست»، منتشر شد. در این مجموعه که به همت مدیرواقفی تهیه شده، 36نویسنده بر اساس هشت عکس از دوران جنگ تحمیلی به نگارش اثر پرداخته اند. یک عکس دستمایه نگارش پنج نویسنده قرار گرفته یا به طور مثال، سه نویسنده برای یک عکس به ارایه اثر پرداخته اند. عکس هایی نیز که در این مجموعه به چشم می خورد از برخی عکاسان بنام جنگ مانند محمود کلاری است و علاوه برآن، عکس هایی در این کتاب وجود دارد که متاسفانه نام عکاسان آن مشخص نیست.

نگارش این کتاب یک سال ونیم به طول انجامید و انتشارات افراز آن را منتشر کرده است. سیروس همتی، زهرا پورآریان، شهلاانصاری، هادی خورشاهیان، یاسین محمدی و... برخی از نویسندگان مجموعه «یکی بود... هنوز هم هست» هستند.