آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۰۹۰
حوادث
۱۸

وقوع هشت مورد اسیدپاشی در اصفهان

اعتماد| فرمانده نیروی انتظامی تعداد اسیدپاشی های ماه های اخیر در اصفهان را هشت مورد اعلام کرد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم رییس پلیس کشور در نخستین اظهار،نظرش در مورد موضوع اسیدپاشی روی زنان در اصفهان گفت: اسیدپاشی عملی زشت، شنیع و چندش آور است، شاید قتل قابل پذیرش تر باشد، ولی این عمل جنایتکارانه و بسیار وقیح است. در ماه های اخیر هفت یا هشت مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده که طی صحبت هایی که با قربانیان این حادثه شده سرنخ هایی به دست آمده و تعدادی فرد مظنون نیز شناسایی شدند، ولی هنوز انگیزه فرد یا افراد معلوم نیست.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: بر اساس اظهارات قربانیان در چند روز اخیر به نظر می رسد ضارب یک نفر بوده که پیگیری نیروی انتظامی برای شناسایی ضارب ادامه دارد. تاکنون انگیزه عامل اسید پاشی مشخص نشده است ولی بعضا رسانه های خارجی و مغرضان سعی دارند این موضوع را به حجاب و عفاف ربط دهند که این واقعیت ندارد و خانواده قربانیان از خانواده های مومن و مقیدی هستند. چه بسا دستانی بخواهند به این موضوع دامن زده و این حادثه را به موضوع حجاب و عفاف و فساد و فحشا ربط دهند، اما نیروی انتظامی در پیگیری این موضوع مصمم است و دستگاه قضایی شدیدترین برخورد را با عاملان این حوادث می کند.

اعزام تیم وی‍ژه بررسی از تهران

در همین حال تیم ویژه یی از اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی به سرپرستی سرهنگ کارآگاه هادی مصطفایی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی به اصفهان اعزام شده و در حال بررسی پرونده هستند. سرهنگ مصطفایی در مورد آخرین وضعیت پرونده گفت: به نتایج خوبی رسیدیم که تا 24 ساعت آینده در صورت جمع بندی نهایی این موارد در کمیسیون های تخصصی بررسی حادثه آن را اعلام می کنیم.