آرشیو پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۰۹۰
نسل چهارم
۱۰

سنتی یا مدرن مساله این است...

نگاهی به سبک های موسیقی

پرستو بهرامی راد

سنتی: کلاهر چیزی که اصیل و مربوط به فرهنگ هر منطقه باشد، می تواند به عنوان سنتی بیان شود حالامی خواهد لباس باشد یا موسیقی یا... موسیقی سنتی ایرانی با سازهای ایرانی و در دستگاه های ایرانی اجرا می شود و موسیقی ملی ما است. البته این روزها موسیقی سنتی تبدیل شده است به برندی برای اشخاصی که می خواهند خود را خیلی با کلاس و با سواد در موسیقی و انسان اصیل معرفی کنند و شاید خیلی هم از این نوع موسیقی لذت نبرند و ساعت ها در کنسرت این سبک موسیقی بنشینند فقط برای اثبات اینکه درک عمیقی از موسیقی دارند.

مدرن: کلابه هر چیزی که پدر و مادرها با آن مخالف باشند و بزرگ ترها آن را برای جوان ها بی فایده بدانند (امان از روزی که خودشان با وسیله مدرن یا هر چیزی که مدرن است آشنا شوند و برای شان کاربرد داشته باشد دیگر بد نیست که هیچ خیلی هم مفید می شود) مدرن گفته می شود حالامی خواهد لباس باشد یا موسیقی یا... موسیقی مدرن هم موسیقی ای است که بیشتر از خارج دور آمده است. این موسیقی باب میل جوان هاست و از شنیدن آن لذت می برند در صورتی که تقریبا هیچ حمایتی از این موسیقی نمی شود (خب چه حمایتی حالااگه از چین آمده بود یه چیزی).

تلفیقی: کلاچند چیز که با هم میکس شوند و پدر و مادرها با آن کمتر مخالفت کنند تلفیقی نام دارد. حالامی خواهد لباس باشد یا موسیقی یا... موسیقی تلفیقی موسیقی است که سنتی و مدرن با هم میکس شد و این سال ها هم با استقبال فراوانی روبه رو شده است (مخصوصا نسل چهارمی ها). کنسرت های این سبک موسیقی هم با استقبال فراوانی روبه رو شده است چون هم به فرهنگ ما نزدیک است و هم از موسیقی مدرن که باب میل جوان هاست در آن استفاده شده است.

نکته کلیدی: برای برگزاری کنسرت در این روزها در هر سبکی (سنتی یا مدرن یا تلفیقی) خواهشمندیم رعایت امنیت مخصوص بانوان حتما در نظر گرفته شود تا با مشکلاتی برخورد نکنند با تشکر.