آرشیو شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۰۹۱
جامعه
۱۳

سرخط خبرها

علی اصغرفانی، وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم عملیاتی کردن طرح حرکت به سمت استاندارد سازی مدارس، مدارس محروم را در اولویت اجرای این طرح دانست. فانی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 12میلیون و820 هزار دانش آموز در 122هزار مدرسه کشور تحصیل می کنند، تصریح کرد: مدارس امسال فعالیت خود را با حضور بیش از یک میلیون فرهنگی آغاز کردند و بیش از 126میلیون جلد کتاب در این مدارس توزیع شد. امسال 120هزار دانش آموز جدید وارد مدارس شدند که نیاز به 7000 نیروی انسانی معلم جدید دارند اما نیروی جدیدی استخدام نشده واز نیروهای قبلی استفاده می شود. (ایسنا)

داریوش ورناصری، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه؟ درصد از مجموع مدارس تهران در صورت بروز زلزله وضعیت نگران کننده یی خواهند داشت، گفت:؟ هزار و؟ کلاس درس در تهران نیاز به تخریب و بازسازی دارند. هم اکنون 56 هزار کلاس درس یا به عبارتی 5 هزار و 240 فضای آموزشی در استان تهران وجود دارد. (فارس)

عبدالرحمان تاج الدین، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی درباره برنامه ریزی حمایتی و تلاش برای تامین مسکن بازنشستگان فاقد مسکن گفت: اجرای برنامه تامین مسکن سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان فاقد مسکن، جدا از طرح های مسکن دولت در قالب مسکن مهر و دیگر طرح ها است. رفع دغدغه های بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی یکی از اهداف این سازمان است که در دولت تدبیر و امید به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است. (ایسنا)