آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۱۵۱
روزنامه فردا
۱۶
آمبولانس

پس هوا پس است

پوریا عالمی

خبرگزاری مهر گزارش داده است در 10سال گذشته حدود هشت هزارشهروند بر اثر استنشاق گاز منواکسیدکربن جان خود را از دست داده اند.

این یعنی گاز منواکسیدکربن در یک قدمی ماست. پس با این اوصاف ممکن است من نفس های آخرم را بکشم و احتمال دارد این یادداشت آخرین یادداشت من باشد چون من دقیقا در منواکسیدکربن نشستم. یعنی من توی آلودگی هوا هستم. یعنی یا من توی آلودگی هستم و آلودگی توی من هست و این یک رابطه دوطرفه و برگشت پذیر است.

متاسفانه در زمان قدیم پاییز هوای دونفره بود و عاشق همراه معشوق، شهر را می تابیدند و تولید شعر در کشور می رفت بالا. همچنین در زمستان عاشق برای معشوق آدم برفی درست می کرد و معشوق به سمت عاشق گوله برف پرت می کرد. الان متاسفانه همه چیز وارونه شده و تا هوا سرد می شود هوا نیز وارونه می شود و آدم نفسش بند می آید. قبلاعاشق از فراق معشوق گله می کرد الان از فشار منواکسیدکربن ابتدا سرفه و سپس سکته می کند.

البته آدم فکری می شود. وقتی توی 10سال هشت هزارنفر به دلیل منواکسیدکربن از دست می روند آدم نتیجه می گیرد هوا پس است و نمی شود نفس راحت کشید. البته نگران نباشید. همیشه حق با مشتری است. یعنی ما حق انتخاب داریم. منواکسیدکربن، تصادف جاده ای، سقوط هواپیما و... از حق انتخاب های ماست که این موضوعی امیدبخش و انرژی زاست. حالاو در این خط، منواکسیدکربن کار خودش را کرده و آمبولانس چی خودش آمبولانس لازم شده و حتی نمی تواند برود در افق گم بشود و اهم اهم... اوهواوهو... فکر کنم رکورد را شکستیم و آمار شد 8001. تالاپ. (صدای برخورد با زمین.) پایان.