آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۱۵۱
هنری
۱۱

زیر آسمان فیروزه ای

واگذاری «میجر» در سینما متوقف شد

شرق: طبق دستور رییس سازمان سینمایی، واگذاری میجر متوقف شد. مدیرکل نمایش خانگی، مستند و فیلم کوتاه سازمان سینمایی خبر داد: «بنا بر دستور اکید ریاست سازمان سینمایی مبنی بر بررسی و تعیین تکلیف موضوع واگذاری عناوین میجر (اهدای فیلم های خارجی بدون ارایه اصل رایت) اداره کل نمایش خانگی مستند و فیلم کوتاه با بررسی چندماهه موضوع و نظر به قوانین موجود و رایزنی با اصناف سینمایی از جمله اتحادیه ویدیورسانه و تهیه کنندگان سینمای ایران، نهایتا از واگذاری عناوین میجر جلوگیری کرد.»

«پروژه متحدان» در دوبی کلید خورد

شرق: نمایشگاهی با عنوان «سمت دیگر پیدایی» با آثاری از پنج هنرمند ایرانی در «پروژه متحدان» دوبی به نمایش درآمده است. این نمایشگاه که از 22مهر به مدت یک ماه در دوبی درحال برگزاری است، آثاری از طلامدنی، حبیب فرج آبادی، دنیل گوردن، مریم حسینی و بهرنگ صمدزادگان را به معرض دید عموم گذاشته است. در وب سایت پروژه متحدان در توضیح نمایشگاه آمده است: «تمرکز بر مساله زیبایی، موضوع، رنگ و عمق فاصله ها، این نمایشگاه را از نظر بصری به پست مدرن هایی که ماتیس و روی لیختن اشتاین از پیشینیان هنری آن بوده اند، نزدیک کرده است.»

4فیلم ایران نوین در جشنواره فیلم های ایرانی لندن

شرق: چهارفیلم «ماهی و گربه»، «برف»، «ردکارپت» و «نورآستنی» از «ایران نوین فیلم» به جشنواره فیلم های ایرانی لندن راه پیدا کردند. در این میان دو فیلم «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه کنندگی سپهر سیفی و «ردکارپت»، به کارگردانی رضا عطاران و تهیه کنندگی احمد احمدی و سرمایه گذاری مریم شفیعی از تولیدات «ایران نوین فیلم» هستند. پخش بین المللی دوفیلم «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی و «نورآستنی» به کارگردانی امید توتونچی برعهده ایران نوین فیلم است که این دوفیلم تابه حال حضور متعددی در جشنواره های معتبر جهانی داشته اند. جشنواره فیلم های ایرانی در لندن از 29اکتبر تا 9نوامبر (هفتم تا 18آبان) برگزار می شود. «ماهی و گربه» دو اکران در روزهای اول و نهم نوامبر در سینما لومیر و سالن تئاتر گرین وود دارد.