آرشیو پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۰۹۶
نسل چهارم
۸
ایست بازرسی

کنکور برای آدم های معمولی است

عرفان صفی پور

1- پاییز، فصلی است که جز برگ های رنگین آن و صدای خش خش روی آسفالت خیابان ها، به شروع مدرسه ها، دانشگاه ها و کلاآغاز علم آموزی و دانش آموزی و دانشجویی هم معروف است. به عبارتی همزمان با زرد شدن برگ های طبیعت، علم و دانش جوانه های سبز می زند تا طی یک سال رشد کند و از غنچه یی کوچک به گلی زیبا و خوشبو تبدیل شود.

از این تفسیرهای ادبی و انتلکچوال بگذریم. مهر که شروع می شود، آدم های 15،16 ساله، روزشان را طور دیگری آغاز می کنند. انگار که 70،80 سال بعدی زندگی شان به همین چند پاییز پیش رو بستگی دارد. چرا؟! چون آنهایی که دوم دبیرستان را شروع می کنند، آنهایی که دیگر رشته تحصیلی شان را انتخاب کرده اند و حالاسر کلاس های به خیال خودشان تخصصی نشسته اند، تمام فکر و ذکرشان شده قبولی در کنکوری که قرار است آینده آنها را رقم بزند. غافل از اینکه این آغاز بهار آنها نیست.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 990,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.