آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۱۵۱
اقتصاد
۴

گذر

منع بانک ها از تبلیغات برای کارتخوان ها

فارس: بانک مرکزی اخیرا با صدور بخشنامه ای تبلیغات بانک ها روی دستگاه های کارتخوان را منع کرد؛ اقدامی که به نظر می رسد بسیار زودتر باید برایش فکر و اقدام می شد. طبق این دستورالعمل بانک ها تا اطلاع ثانوی از هرگونه تبلیغ پایانه های فروشگاهی، اعطای جایزه و... منع شده اند.

بانک مرکزی: «میزان» تا دریافت مجوز فعالیت فاصله زیادی دارد

فارس: مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی با بیان اینکه اعطای مجوز فعالیت نیازمند طی کردن فرآیندهای متعددی است، گفت: موسسه مالی و اعتباری «میزان» هنوز در مراحل ابتدایی ساماندهی است و فاصله زیادی تا دریافت مجوز از بانک مرکزی دارد. عبدالمهدی ارجمندنژاد با بیان اینکه متاسفانه مطالبی که توسط مسوولان موسسه میزان در رسانه ها، (به گونه ای که منتشر شده)، صحت ندارد، اظهار کرد: این موسسه هنوز در مراحل ابتدایی ساماندهی است و فاصله زیادی تا دریافت مجوز از بانک مرکزی دارد.

رتبه 45 ایران در داشتن جنگل

مهر: خداکرم جلالی، معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ایران رتبه 45 را در بین 156 کشور جنگل دار جهان دارد، گفت: سطح جنگل های جهان از هشت میلیارد هکتار در گذشته به کمتر از چهارمیلیارد هکتار رسیده است.

شرکت های نفتی آمریکا خود را برای نفت 50دلاری آماده کرده اند

تسنیم: شرکت های انرژی آمریکا بدون توجه به کاهش 24درصدی قیمت نفت، اطمینان دارند که می توانند خود را با قیمت های جدید تطبیق دهند و همچنان درآمدزایی داشته باشند. قیمت نفت در بازار نیویورک از 20 ژوئن تاکنون، یک چهارم کاهش یافته است. کاهش چهارماهه قیمت نفت طولانی ترین دوره کاهشی ماهانه متوالی از زمان کاهش جولای 2008 تا ژانویه 2009 به شمار می رود. هارولد هام، سرمایه داری که ثروتش را از طریق استخراج نفت شیل به دست آورده، گفت: قیمت ها ممکن است قبل از اینکه ما شروع به احساس نگرانی کنیم، 30دلار دیگر کاهش یابد. ما می توانیم با قیمت بشکه ای 50دلار هم نفت تولید کنیم.

تهرانفر: تا 2ماه دیگر تعدادی از موسسات و بانک آینده مجوز می گیرند

تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی در برنامه پایش سیما در پاسخ به خبر ممنوعیت فعالیت 9موسسه و یک بانک خصوصی با صراحت گفت: بانک مرکزی هیچ گونه اسمی از موسسه و بانک نبرده و تا دوماه دیگر موسسات مذکور و بانک آینده مجوز نهایی اخذ می کنند.