آرشیو پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۱۱۲
اقتصادی
۵

سرخط خبرها

سپرده گذاری صندوق توسعه ملی مجاز شد

به موجب ماده 10 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به صندوق توسعه ملی اجازه داده می شود با رعایت قوانین مربوط در بانک های داخل و خارج سپرده گذاری کنند. نمایندگان در ادامه رسیدگی به طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از حذف ماده 8 و ارجاع ماده 9 به کمیسیون برنامه و بودجه، ماده 10 را به تصویب رساندند که به موجب آن به صندوق توسعه ملی اجازه داده می شود با رعایت قوانین مربوط برای صدور ضمانتنامه یا تامین نقدینگی برای پیش پرداخت و تجهیز کارگاه پیمانکاران خصوصی ایرانی که در مناقصه های خارجی برنده می شوند یا شرکت هایی که موفق به صدور کالایا خدمات فنی مهندسی می گردند در بانک های داخل و خارج سپرده گذاری ارزی کنند.

کاهش قیمت طلابه کمتر از 1200 دلار

قیمت جهانی طلاپس از افزایش قابل توجه در روز گذشته، به دلیل صعود دلار که تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، پایین 1200 دلار باقی ماند. هر اونس طلابرای تحویل فوری در معاملات صبح چهارشنبه بازار سنگاپور با 5/0 درصد کاهش، به 1191 دلار رسید و 1193 دلار معامله شد. در بازار نیویورک، هر اونس طلابرای تحویل در دسامبر با 4/0 درصد کاهش، به 1191 دلار رسید. قیمت طلاروز گذشته پس از اینکه روسیه اعلام کرد ذخایر طلایش را افزایش داده است.

دبیرکل کانون سهام عدالت تغییر کرد

هوشنگ عمرانی، دبیرکل کانون شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت با تصمیم دولت تغییر کرد و محمدتقی ابوالحسنی جایگزین وی شد. هوشنگ عمرانی با اشاره به اینکه دولت برخلاف قواینن و مقررات سهام عدالت اقدام به تغییر ساختار آن کرده است، به فارس گفت: هر کسی قانون را بداند به خوبی متوجه تخلف دولت در این زمینه خواهد شد.