آرشیو پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۱۱۲
جامعه
۱۳

انتقاد از کاهش صدور مجوز سازمان های مردم نهاد

مهر| محمود گلزاری، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان، از تمامی جوانان فعال اجتماعی دعوت کرد تا با تشکیل گروه، فعالیت های اجتماعی خود را در قالب سمن ثبت کنند.

گلزاری درباره این موضوع که پیش از این سازمان ملی جوانان به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای صدور مجوز سازمان های مردم نهاد شناخته شده بود و آیا این سازمان های مردمی همچنان فعالیت می کنند و ساماندهی شده اند، گفت: حدود پنج هزار سازمان مردم نهاد در بخش جوانان داشتیم که به 200 سازمان کاهش یافته است و برنامه و جهت گیری ما این است که تا پایان سال این تعداد سازمان مردم نهاد به 400 نهاد افزایش یابد. علت این کاهش و پایش این است که برخی خودشان نیامدند، برخی غیرفعال شدند و برخی هم تخلفاتی داشتند.

گلزاری گفت: من قبول ندارم که صدور پنج هزار مجوز سازمان مردم نهاد کار درستی بوده است. ما معتقدیم که باید این نوع مشارکت ها همراه با توانمندی باشد. فعلاداریم آیین نامه را بازتعریف می کنیم چرا که در یک دوره بدون مطالعه دقیق آیین نامه هایی تدوین شد و بی رویه مجوز سازمان مردم نهاد صادر شد. دوره یی هم این آیین نامه ها با محدودیت بسیار تدوین شد و هیچ جوانی نتوانست سازمان مردم نهادی ثبت کند.