آرشیو چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۱۱۷
سیاسی
۳

نطق میان دستور

سید احسن علوی، نماینده مردم سنندج: لازم می دانم از تیم مذاکره کننده هسته یی به خصوص از آقای ظریف به عنوان دیپلمات کارکشته و کاردان در انجام ماموریت خود قدردانی کنم. وی همچنین با بیان اینکه منطقه حساس خاورمیانه این روزها بیشتر از هر زمانی دستخوش تغییر و تحولات بنیادین قرار گرفته است، گفت: بازیگران منطقه یی و فرامنطقه یی نیز از تحلیل ماهیت و سمت و سوی این تحولات عاجز ماندند. امروز منطقه حساس خاورمیانه متاسفانه به جولانگاه این گروهک های تروریستی و تکفیری مبدل شده است و از آنجا که فاقد عقلانیت است دارای هیچگونه استراتژی نیست. این فاکتور و موجبات پیچیدگی و آشفتگی این ماهیت تروریستی غیرقابل پیش بینی و به دور از انتظار است.

نادر فریدونی، نماینده مردم فیروزآباد: حدود 15 ماه از روی کار آمدن دولت جدید می گذرد: دولتی که محصول حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب بود و در این مدت در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی دستاوردهای قابل توجهی داشته است. مذاکرات سنگین و پیچیده هسته یی ایران با کشورهای 1+5 فارغ از نتایج نهایی آن یک موفقیت بزرگ برای ملت رشید و نظام جمهوری اسلامی است، چرا که نشانه یی از عقلانیت، بلوغ و ثبات ساختار سیاسی کشور عزیزمان است. از تیم مذاکره کننده ایرانی که با شجاعت و درایت از حقوق مسلم ایران دفاع جانانه یی کرده و در برابر زیاده خواهی امریکای جنایتکار و پنج کشور دیگر به طرف مذاکره باج نداده و ایستادگی کردند تقدیر و تشکر می کنم.

عمران علیمحمدی، نماینده ایلام: از هیات مذاکره کننده هسته یی مادامی که در چارچوب سه اصل مورد نظر مقام معظم رهبری یعنی عزت، حکمت و مصلحت مذاکره می کنند، حمایت می کنیم. بی شک دولت محترم و تیم مذاکره کننده اصول و آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) را با هیچ چیز معاوضه نخواهند کرد.

سعید زمانیان، نماینده مردم شهرکرد: مدت هاست از مذاکرات می گذرد، این کشورها در زمینه تحریم ها چه کاری کرده اند؟ حتی در مسائل جدید تحریم های جدید را هم به وجود آورده اند. مدت هاست از مسائل هسته یی می گذرد. با توجه به حسن نیت نظام آنها چه دستاوردی برای ما داشته اند؟ تحریم ها را به کجا کشانده اند؟ آنها هر روز بهانه تراشی می کنند و همه این مسائل بهانه است. همان طور که باید مذاکره کرد، باید توجه داشت فرصت ها را از دست ندهیم و دچار غفلت نشویم.