آرشیو دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۷۶
هنر
۷

در 3ماهه پایانی امسال روحانی به شورایعالی سینما می رود

شرق: فرهاد توحیدی، رییس هیات مدیره خانه سینما اظهار امیدواری کرد جلسه این شورا با حضور رییس جمهور در سه ماهه پایانی امسال تشکیل شود.

رییس هیات مدیره خانه سینما و عضو حقیقی شورایعالی سینما در گفت وگو با ایسنا، درباره حضور رییس جمهور در شورایعالی سینما گفت: تشکیل جلسه با رییس جمهور منوط به تصویب اولیه طرح های این شوراست.

او ادامه داد: در حال حاضر چهار کارگروه در این شورا مشغول فعالیت هستند.

قرار است بعد از تصویب طرح هایی که در این کارگروه ها بررسی می شود، آقای روحانی به عنوان رییس جمهوری در جلسه شورایعالی سینما حضور پیدا کند که امیدواریم این جلسه در سه ماهه پایانی سال برگزار شود.

دبیر کارگروه ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون رییس جمهور در جلسات شورا حضور نداشته است، توضیح داد: تشکیل جلسه بدون وجود دستور جلسه ای معین، چندان مفید نخواهد بود به همین دلیل قرار است آقای روحانی زمانی در جلسه حضور داشته باشند، تا طرح های مشخصی به ایشان ارایه شود. ما امیدواریم از حضور ایشان بتوانیم نهایت استفاده را برای سینمای ایران ببریم.

توحیدی با ارایه توضیحاتی درباره کارگروه های مختلفی که در این شورا فعال هستند، افزود: در حال حاضر چهار کارگروه ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران، مطالبات سینما از سایر دستگاه ها، زیرساخت ها و فناوری و اقتصاد سینما فعال هستند و هریک از این کارگروه ها جلسات مختلف خود را برگزار می کنند.

فروردین 93 اعضای جدید شورا شامل مسعود جعفری جوزانی، خسرو سینایی، پرویز پرستویی، منوچهر محمدی، احمدرضا درویش، سیدرضا میرکریمی و فرهاد توحیدی از وزیر ارشاد حکم گرفتند و ایوبی هم اواخر اردیبهشت به رمضانعلی حیدری خلیلی به عنوان رییس دبیرخانه شورا حکم داد.