آرشیو شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۸
اخبار کشور
۲

منصوری آرانی خبر داد: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران تا پایان امسال

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران تا پایان امسال خبر داد.

عباسعلی منصوری آرانی، نماینده مردم آران و بیدگل و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در مورد آخرین وضعیت بازگشایی سفارت انگلیس در تهران گفت: طبق مذاکرات مختلفی که انجام شده قرار است طرفین انگلیس و ایران سفارت هایشان را بازگشایی کنند.

وی افزود: ما معتقدیم بازگشایی سفارت انگلیس در تهران در چارچوب پروتکل ها باید صورت گیرد.

نماینده مردم آران و بیدگل اظهار داشت: ما عجله ای برای بازگشایی سفارت نداریم و البته تمایل هم نداریم این سفارتخانه بازگشایی نشود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس با بیان اینکه ما انگلیس را مشابه با سایر کشورها می دانیم گفت: اگر بازگشایی در تهران صورت بگیرد باید مشکل ویزا مرتفع شود و اولین بخش سفارت باید فعال شدن بخش کنسولی باشد. منصوری آرانی اظهار داشت: با توجه به رفت و آمد زیاد ایرانیان به انگلیس و رفت آمد تجار برای ما قابل قبول نیست که سفارت در تهران بازگشایی شود ولی اتباع ما برای ویزا به سایر کشورها مراجعه کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد مسئله تجهیزات که اخیرا وزیر امور خارجه انگلیس آن را مانع بازگشایی سفارت این کشور در تهران دانسته بود گفت: نمی دانم چه تجهیزات و دستگاه هایی را می گویند اما پروتکل ها همه موارد را روشن کرده است.

وی تاکید کرد: اگر بازگشایی سفارتخانه ها در چارچوب پروتکل ها باشد هیچ مشکلی نداریم کشور انگلیس برای ما با فرانسه، ایتالیا و سایر کشورها تفاوتی ندارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در پایان خاطرنشان کرد: فکر می کنم سفارت انگلیس در تهران تا پایان امسال بازگشایی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در حال حاضر سطح روابط ایران و انگلیس در سطح کاردار غیرمقیم است.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 2 آذرماه سال 1390 در نشست علنی طرح قطع روابط با انگلیس را با 162 رای موافق و 5 رای مخالف به تصویب رساندند.