آرشیو دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۳۶۵
فرهنگ و هنر
۳۲

کتاب های برتر سال 2014 به انتخاب گودریدز

سایت گودریدز که مکانی برای اظهار نظر کتابخوانان است، بهترین کتاب های سال 2014 را به انتخاب مخاطبانش معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، در حالی که منتقدان کتاب از گوشه و کنار در حال معرفی بهترین کتاب های سال 2014 هستند، خوانندگان نیز این کار را انجام داده اند.

امسال هم وب سایت گودریدز که کتاب خوانان را به کتاب هایی که دوستشان دارند معرفی می کند، از کاربرانش درخواست کرده تا به کتاب هایی که از نظرشان برای خواندن غیرقابل مقاومت بودند، رای دهند.

بخش های مختلف انتخاب های گودریدز از دسته بندی های معمولی از جمله داستانی، غیرداستانی، تاریخی – تا دسته بندی های خاص تر مانند بهترین نویسنده نوقلم گودریدز متغیر بودند. در مجموع 20 بخش مختلف وجود دارند و بعد از جمع آوری بیش از 3 میلیون رای، نتایج جوایز انتخابی گودریدز 2014 مشخص شدند.

در بخش داستانی بهترین کتاب به انتخاب کاربران گودریدز به «خط خانگی» رینبو روول رسید. این رمان داستان یک نویسنده تلویزیونی را دنبال می کند که ازدواجش در حال فروریختن است و راهی برای صحبت کردن با شوهرش در گذشته می یابد و این شانس را پیدا می کند تا قبل از اینکه مشکلات شروع شوند به ازدواجش دوباره فکر کند. روول پیش از این نیز توجه کاربران گودریدز را به خود جلب کرده بود – رمان «النور و پارک» او در سال 2013 به عنوان بهترین کتاب بزرگسالان جوان انتخاب شده بود. در بخش غیرداستانی هم «معکوس تنهایی» نوشته مارینا کیگان توسط کاربران گودریدز به عنوان بهترین کتاب سال انتخاب شد، افتخاری که بعد از مرگ او به دست آمد. کیگان سال 2012 و پنج روز بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه ییل و با پیشنهاد یک شغل در نیویورکر، در یک حادثه رانندگی جان خود را از دست داد. او تنها 22 سال داشت. منتقدان درباره استعداد سرشار موجود در مجموعه مقاله های او بسیار صحبت کردند.