آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۱۳۵
جهان
۶

خبر کوتاه

کنفرانس اهل تسنن در اربیل

ایسنا گزارش داد امروز اهل تسنن در اربیل کنفرانسی با موضوع مقابله با تروریسم و تندروی ها برگزار خواهد کرد. بر اساس این گزارش شعلان کریم، نماینده اهل تسنن استان صلاح الدین در پارلمان عراق در گفت وگو با روزنامه المدی گفته است: برخی از شخصیت های برجسته و گروه های اهل تسنن در پارلمان عراق با همکاری بزرگان استان هایی که بخش هایی از آنها تحت تصرف داعش قرار دارد، توافق کردند که در اربیل کنفرانسی برای مقابله با تروریسم و تندروی های داعش برگزار کنند. برگزارکنندگان این کنفرانس از شخصیت های برجسته اهل تسنن استان های بغداد، کرکوک، الانبار، دیالی، صلاح الدین و نینوا هستند و استان اربیل به عنوان محل برگزاری این کنفرانس انتخاب شده چراکه ورود برخی از این افراد به استان های ذکر شده و همچنین شهر بغداد ممنوع شده است. به گزارش این نماینده پارلمان عراق از روسای سه نهاد اصلی عراق، رییس اقلیم کردستان، سازمان ملل نیز به این کنفرانس دعوت شده اند.

پیام کری به پوتین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه امریکا با استقبال از آنچه که اقدامات سازنده در چند روز گذشته توسط دولت روسیه خواند، هشدار داد که آینده اقتصادی این کشور در گرو تصمیمات ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه است. وزیر خارجه امریکا به خبرنگاران در لندن گفت: تحریم ها با هدف لطمه زدن به مردم روسیه نیست بلکه با هدف دعوت از پوتین برای انتخابی متفاوت است. این تحریم ها در صورت اقدامات و تصمیمات مناسب پوتین ظرف چند هفته و چند روز لغو می شود.

لازم به ذکر است روبل، واحد پول روسیه روز سه شنبه با کمترین ارزش پولی در مقابل دلار امریکا مواجه شد که خود آزمونی برای پوتین محسوب می شود که آیا توانایی رویارویی و نجات از ناملایمات اقتصادی و درگیری با غرب را دارد یا خیر.