آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴۸
ورزشی
۷

نام سرمربی ژاپن در فهرست تبانی کاران لیگ اسپانیا

تحقیقات تازه در زمینه تبانی در فوتبال اسپانیا نتیجه های عجیبی در پی داشته است. نام خاویر آگیره، سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن جزو یکی از گزینه های تبانی در فوتبال مطرح شده است.

نام آگیره در بین 41 متهم در تحقیق های جدید کمیته ضد رشوه اسپانیا قرار گرفته است. این اتفاق در حالی رخ داده که این مربی مکزیکی در کمتر از یک ماه آینده باید به همراه سامورایی ها در جام ملت های آسیا شرکت کند.دادگاهی در والنسیا پس از آن که اعلام شد در دیدار رئال ساراگوسا و لوانته در روز پایانی فصل 11-2010 تبانی صورت گرفته است، این خبر را اعلام کرد.

پیروزی ساراگوسا در آن دیدار که هدایت آن را آگیره به دست داشت موجب شد تا این تیم به دسته پایین تر سقوط نکند. تحقیق ها نشان داده که بازیکنان لوانته در آن دیدار 965 هزار یورو دریافت کرده اند که در آن دیدار شکست بخورند. گفته شده که آگیره یکی از سه فردی است که پول را بین بازیکنان لوانته تقسیم کرده است.

آگیره اگر چه این ادعاها را رد کرده و پس از اعلام اسامی 23 نفره و پایانی تیم ملی فوتبال ژاپن برای حضور در جام ملت های آسیا نیز اعلام کرده، هیچ نگرانی از این بابت ندارد. وی گفت: در جام ملت های آسیا فقط نگران تیمم و تورنمنتی هستم که در آن حضور داریم.