آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۹۰
اقتصادی
۵

گذر

سناریوهای جدید برای تقویت قدرت خرید کارگران

مهر: نمایندگان کارگران می گویند وزارت کار با مشاوره اقتصاددانان به دنبال راهکارهایی برای خروج معیشت از کسری شدید است. آخرین گزارش رسمی مرکز آمار ایران، حاکی از آن است که درآمد کارگران در سال جاری بر مبنای حداقل دستمزد 609هزارتومانی، یک میلیون و 213هزارتومان در هر ماه کسری دارد و در صورتی که متوسط دریافتی خانوارهای کارگری کشور را طبق گفته وزیر کار یک میلیون تومان بدانیم، این کسری به 822هزارتومان خواهد رسید.به گفته فتح اللهی، دولت می تواند با حذف یارانه ثروتمندان و اختصاص آن به منظور تقویت قدرت خرید کارگران، کمک های مناسبی را در این بخش ارایه کند.

تخفیف فروش نفت ایران بیشترین سطح 14سال اخیر

ایسنا: بلومبرگ گزارش داد ایران در حال عرضه نفت خام خود به مشتریان آسیایی با بیشترین تخفیف طی 14سال گذشته است. چهار منبع آگاه به بلومبرگ گفتند، شرکت ملی نفت ایران قیمت رسمی فروش نفت خود به آسیا را برای تحویل در ماه ژانویه یک دلار و 80سنت در هر بشکه کمتر از قیمت منطقه اعلام کرد. به گزارش بلومبرگ، مسوولان بخش بازاریابی شرکت ملی نفت ایران از اظهارنظر در این خصوص خودداری کردند.

اختلافات در مرز بازرگان به نفع ترک ها پایان یافت

ایسنا: رییس کمیسیون حمل ونقل اتاق بازرگانی تهران گفت: براساس آخرین توافق صورت گرفته بین ایران و ترکیه، برای عبور کامیون ها در مرز بازرگان، در حال حاضر روال قبل حاکم شده و کامیون های ترک در مرز، پلمب نمی شوند و پس از ورود به ایران از سوخت ارزان استفاده می کنند و این در حالی است که کامیون های ایرانی مجبور هستند از سوخت گران ترکیه استفاده کنند. مسعود خوانساری اظهار کرد: در پی آخرین مذاکرات قرار شد کامیون های ترک در مرز ایران از دهم آذر پلمب شوند، ولی با توجه به مشکلات پیش آمده قرار شد در مرزها روان سازی انجام شود.