آرشیو دو‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۷
شوک امروز
۱۲

دیروز در آسمان اندونزی صورت گرفت

گم شدن دومین هواپیمای مسافری مالزی

رسانه های اندونزی دیروز از ناپدید شدن یک هواپیمای خطوط هوایی مالزی «ایرآسیا» خبر دادند.این هواپیمای مسافری مالزی که با 162 سرنشین از شهر «سورابایا»ی اندونزی به مقصد سنگاپور در پرواز بود در میانه های راه در ساعت 24/7 دقیقه به وقت محلی پس از قطع ارتباط با برج مراقبت از رادار خارج و ناپدید شده است.

این واقعه هوایی پس از دو حادثه تلخ در هواپیمایی مالزی اتفاق افتاد که باعث نگرانی مقام های مالزی و اندونزی شده است.

کارشناسان برج مراقبت می گویند دقایقی پیش از قطع ارتباط، از کابین خلبان درباره مسیر خلاف جهت اصلی هواپیما سوال شده بود که پس از آن ارتباط از بین رفته است.

مسئولان هواپیمایی ایرآسیا ضمن ابراز نگرانی از این حادثه خط تلفن اضطراری برای خانواده های نگران سرنشینان هواپیما اعلام کرده است.

هنوز جزئیاتی درباره هویت مسافران این پرواز فاش نشده است.

در این هواپیما 138 بزرگسال، 16 کودک و یک نوزاد وجود داشته است.

مقامات حمل و نقل هوایی مالزی و سنگاپور، جست وجوهای خود را برای یافتن هواپیما آغاز کرده اند. تاکنون اطلاعات زیادی در این باره ارائه نشده است.

خطوط هواپیمایی آسیا رنگ لوگوی خود را در پایگاه اینترنتی از رنگ قرمز به رنگ خاکستری تغییر داده که نماد عزاداری است.

تاکنون گزارش های تایید نشده ضد و نقیضی در این رابطه منتشر شده که حاکی از سقوط هواپیما در شرق جزیره بلیتونگ واقع در دریای جاوا است.

بسیاری از اعضای خانواده قربانیان در فرودگاه سورابایا در انتظار خبری از عزیزان از دست رفته خود هستند. هواپیمای مذکور پرواز QZ8501 از نوع ایرباس 320-200 و متعلق به شرکت ایرآسیا در مالزی بوده است.

آخرین اخبار حاکی از درخواست افزایش ارتفاع خلبان بوده است. در حال حاضر از وضعیت مسافران این هواپیمای ناپدید شده هیچ اطلاعی دردست نیست.

کارشناسان بدی آب و هوا و شرایط بد همچون رعد و برق و طوفان را عامل این حادثه مرموز توصیف کرده اند.