آرشیو چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۱۹۹
جامعه
۱۷

دریچه

افزایش 10 درصدی ماموریت های اورژانس در پی تشدید آلودگی هوا

نسیم: سخنگوی اورژانس تهران گفت: به طور کلی طی دو روز گذشته ماموریت های اورژانس حدود 10درصد افزایش یافته که پنج تا شش درصد موارد آن مربوط به بیماران قلبی و تنفسی بوده است. حسن عباسی اظهار کرد: معمولازمان آلودگی هوا مردم به محض مواجهه با علایمی چون تنگی نفس، آبریزش و سوزش چشم به مراکز درمانی مراجعه می کنند، همچنین مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از ممنوعیت فعالیت های ورزشی و بازی در فضای باز مهدکودک های استان تهران خبر داد.

معرفی چند محصول غذایی فاقد مجوز بهداشتی

مهر: سخنگوی سازمان غذا و دارو از معرفی چند محصول غذایی فاقد مجوزهای بهداشتی خبر داد. محمد هاشمی اظهار کرد: واحدهای تولیدی و محصولات نمک با نام تجاری شورباش، نمک شرکت نمک سمنان نغمه با نام تجاری شیرزاد، چای پژوهشکده گیاهان دارویی با نام تجاری دکتر سینا، لواشک و آلوچه فرآوری شده با نام تجاری رهک، چیپس با نام تجاری آقابزرگ، نان قندی با نام تجاری شیرین تک و انواع محصولات غذایی آماده از قبیل انواع کتلت، انواع الویه، سبزیجات تازه و سرخ کردنی، فلافل و سمبوسه با نام تجاری شرکت نوید کار کدبانو فاقد مجوزهای بهداشتی مورد نظر اداره کل فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو بوده به همین دلیل غیرمجاز شناخته می شوند.

صدور 973مجوز سقط درمانی در تهران

شرق: پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد تا پایان مهر امسال، 973نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. در مدت مشابه سال گذشته تعداد متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) هزارو32نفر اعلام شده بود که این رقم نشان دهنده کاهش 7/5درصدی این تقاضا در سال جاری است.