آرشیو پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۸
جامعه
۱۷

وزیر بهداشت: پرستاران از استخدام شرکتی استقبال نکردند

وزیر بهداشت گفت: علت استقبال نکردن پرستاران از جذب شرکتی، این است که پرستاران علاقه دارند به استخدام دولت در آیند، اما بودجه ای برای استخدام نداریم.

حسن قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با نسیم افزود: تاکنون فقط حدود 1300 پرستار از این طریق در بیمارستان ها جذب شده اند، علت استقبال نشدن از این طرح این است که پرستاران علاقه مند هستند که به استخدام دولت در آیند و دولت نیز اعلام کرده که مجوز استخدام جدید را هم نخواهد داد. در لایحه بودجه سال 94 نیز هیچ ردیف بودجه ای برای 95 هزار نیروی بدون ردیف وزارت بهداشت دیده نشده است.

وی ادامه داد: حتی در صورت صدور مجوز استخدامی دولت هم در ابتدا باید بیمارستان های جدیدی را که ایجاد و تجهیز شده و به دلیل نبود نیروی انسانی بسته مانده، راه اندازی کنیم و پس از آنها مشکل استخدام 95 هزار نیرویی را که سال هاست منتظر استخدام هستند حل کنیم. به همین لحاظ پرستارانی که جویای کار هستند نباید منتظر استخدام دولت بمانند، زیرا بعید می دانم چنین اتفاقی صورت بگیرد.هاشمی عنوان کرد: وزارت بهداشت درصدد است که با استفاده از قوانین هیات امنای ارزی که کار را برای دانشگاه ها تسهیل می کند، شرکت تامین نیروی انسانی ایجاد کند تا بتواند کمبود نیروی خود را در قالب این شرکت تامین کند تا اعتماد بیشتری برای جذب نیرو ایجاد شود که امیدواریم این شرکت تا پایان سال راه اندازی شود.

وی درباره وضع 95 هزار نیروی بدون ردیف بودجه ای وزارت بهداشت در سال آینده اظهار کرد: در لایحه بودجه سال 94 نیز هیچ ردیفی برای این افراد دیده نشده است و فقط 500 میلیارد تومان اعتبار در این قالب اضافه شده است که با اعتبار مورد نیاز فاصله زیادی دارد و حقوق این افراد همچنان باید از درآمدهای اختصاصی تامین شود.