آرشیو شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۱۶۹
اقتصادی
۵

خروج 2/1 میلیارد دلار سرمایه از ایران برای خرید ملک در دوبی

سازمان زمین های دوبی اعلام کرد ایرانی ها در سال میلادی گذشته یک میلیارد و 225 میلیون دلار در بخش املاک این امیرنشین اماراتی سرمایه گذاری کردند.

به گزارش پایگاه خبری اکونومیک تایمز، بر اساس گزارشی که سازمان زمین های دوبی در ماه ژانویه امسال منتشر کرده، سرمایه گذاری خارجی در بخش املاک دوبی توسط هندی ها در سال میلادی گذشته به 12/18 میلیارد درهم برابر با 5 میلیارد دلار رسیده است. سرمایه گذاری هندی ها در دوبی از دیگر کشورها پیشی گرفته است و اتباع این کشور در رتبه نخست سرمایه گذاری در بخش املاک دوبی قرار گرفته اند. انگلیسی ها از این نظر دوم شده اند. کل ارزش معاملات سرمایه گذاران انگلیسی در بازار املاک دوبی به 32/9 میلیارد درهم رسیده است. همچنین پاکستانی ها 588/7 میلیارد درهم در املاک دوبی سرمایه گذاری کرده اند. میزان سرمایه گذاری ایرانی ها در املاک بخش املاک دوبی 5/4 میلیارد درهم برابر با یک میلیارد و 225 میلیون دلار بوده است. ایرانی ها از نظر حجم سرمایه گذاری انجام شده در بخش املاک دوبی جایگاه چهارم را داشته اند. کانادایی ها نیز 157/3 میلیارد درهم در این بازار سرمایه گذاری کرده اند.

دوبی در سال 2014، پس از آنکه هزینه انتقال به چهار درصد ارزش کل ملک رسید، مجموعا شاهد 109 میلیارد درهم (6/29 میلیارد دلار) سرمایه گذاری بود، در حالی که این رقم در سال 2013، یعنی زمانی که هزینه انتقال تنها دو درصد بود، 114 میلیارد درهم بود.