آرشیو یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۲۲۶
اقتصاد
۵

خبر

جلسه شورای سیاست گذاری خودرو به تعویق افتاد

ایسنا: جلسات شورای سیاست گذاری خودرو هر دو هفته یک بار برگزار می شود، با این حال جلسه هفته گذشته این شورا که باید روز پنجشنبه برگزار می شد، برگزار نشد. این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری خودرو از تلاش های خود برای خروج خودرو از فهرست کالاهای انحصاری خبر داده بود.

روسیه یک سوم طلای جهان را خرید

فارس: بر اساس اعلام گولدکور، بانک مرکزی روسیه در سال2014 حدود یک سوم طلای عرضه شده در جهان را خریداری کرده است. به گزارش راشاتودی، روسیه در 11ماه نخست سال2014 حجم قابل توجهی از طلای عرضه شده در جهان در این مدت را خریداری کرده است. بنا به اعلام گولدکور، بانک مرکزی روسیه با هدف تقویت روبل، واحد پولی این کشور، اقدام به خرید حجمی معادل 6/1میلیارد دلار طلااز بازار جهانی در سال2014 کرده است.

حجتی: نیازی به واردات نداریم

مهر: وزیر جهادکشاورزی گفت: براساس مصوبه دولت، در حال حاضر مسوول شرکت بازرگانی دولتی، وزارت جهاد کشاروزی است. محمود حجتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر وضعیت شرکت بازرگانی دولت به چه صورت است و این شرکت زیرمجموعه وزارت کشاورزی است یا وزارت صنعت؟ گفت: آنچه شاهدیم این است که چهار ماه قبل دولت تصویب و ابلاغ کرد که مسوول شرکت بازرگانی دولتی، وزارت جهادکشاورزی است و اینکه این امر نهایی شده است. حجتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر واردات شکر و برنج افزود: فعلاهیچ نیازی به واردات شکر و برنج نداریم اما اینکه عده ای همچنان به دنبال واردات هستند.